بیتوته/ املت فرانسوی، یک صبحانه محبوب و خوشمزه است که بافتی نرم و لطیف دارد و با مواد اولیه ساده و در کمترین زمان قابل تهیه است. این املت، به دلیل طعم دلچسب و ظاهر اشتهابرانگیز، در منوی بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله، چند روش تهیه املت فرانسوی را به همراه نکات مهم و فوت و فن‌های پخت آن آورده ایم.
مواد لازم برای تهیه املت فرانسوی :
تخم مرغ۲ عدد
 پنیر خامه‌ای ۲ قاشق غذاخوری
 قارچ ۱۲ عدد
 پنیر گودا۲ ورق

 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم 
 پودر پاپریکا و آویشن به مقدار لازم 
روغن ۱ قاشق غذاخوری
 

طرز تهیه املت فرانسوی :
برای تهیه املت فرانسوی، ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید؛ سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. قارچ‌ها را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. زمانی که آب قارچ ها کاملا کشیده شد، کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.
سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه ای مناسب بشکنید و پنیر خامه‌ای، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا مایه یکنواختی به دست بیاورید.
روغن را داخل تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید. زمانی که روغن داغ شد، مایه تخم مرغ را داخل تابه بریزید و اجازه بدهید تخم مرغ کمی ببندد. اکنون قارچ‌های آماده شده را روی یک قسمت از تخم مرغ بریزید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید؛ سپس پنیر گودا را روی قارچ بچینید. زمانی که پنیر گودا کمی آب شد، قسمت دیگر تخم مرغ را خیلی آرام بلند کنید و روی قسمت قارچ و پنیر گودا بگذارید، طوری که کاملا به پنیر بچسبد. یک دقیقه دیگر املت را به آرامی بلند کنید و داخل بشقاب سرو بگذارید و دور املت را با زیتون و گوجه گیلاس تزیین کنید. اکنون املت فرانسوی خوشمزه ی شما آماده سرو است، نوش جان کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar