پانا/ چای به یکی از انواع چای‌های خوشمزه و لذیذ است که بسیار پرخاصیت است و از آن به عنوان یک آرامش بخش طبیعی استفاده می‌شود این چای خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چای به در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم چای به
به۲ عدد
آب جوش به مقدار لازم
هل ( به دلخواه)۲ عدد

چوب دارچین ( به دلخواه)۱ عدد
زنجبیل به مقدار دلخواه
طرز تهیه چای به
مرحله ۱: خشک کردن به‌ها
برای طرز تهیه چای به ابتدا به‌ها را تمیز بشورید و سپس آن‌ها را با رنده درشت رنده کنید و بعد به‌های رنده شده را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید و پخش کنید و به مدت دو روز پهن کنید تا به‌ها کاملا خشک شوند و آب آن‌ها کشیده شود و رنگ آن‌ها هم کمی تیره شود.

مرحله ۲: تفت دادن به‌های رنده شده
سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد به‌های رنده شده را داخل آن بریزید و خوب تفت دهید تا رنگ آن‌ها کاملاً تیره شود در طول زمانی که به‌ها را تفت می‌دهید مدام آن‌ها را هم بزنید تا در موقع دم کردن رنگ خوبی پس بدهد.

مرحله ۳: نگهداری به‌های تفت داده شده
وقتی که به‌های رنده شده کاملاً تیره شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی سرد شود و بعد آن‌ها را جمع کنید و داخل ظرف دیگری بریزید و در ظرف را محکم ببندید و از آن در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

مرحله ۴: روش دم کردن چای به
برای دم کردن چای به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری از دانه‌های به خشک شده را داخل قوری بریزید و بعد مقداری آب جوش روی آن بگیرید و سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری هل برای عطر و طعم آن داخل قوری بریزید.
 
مرحله ۵: افزودنی برای طعم و عطر بهتر
می‌توانید از پودر هل استفاده کنید و یا این که دو عدد هل را با چاقو سوراخ کنید و داخل قوری آب جوش بیاندازید، به جای هل می‌توانید از یک چوب دارچین استفاده کنید و آن را به آب جوش اضافه کنید تا موقع دم کشیدن چای عطر آن پخش شود.

مرحله ۶: دم کشیدن چای
با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری پودر زنجبیل هم استفاده کنید و داخل قوری بریزید به چای اضافه کنید و بعد قوری را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه چای به خوب دم بکشد و رنگ بیاندازد و آماده شود.

مرحله ۷: ترکیب چای به با چای سیاه
چای به را می‌توانید داخل چای سیاه هم بریزید و روی آن‌ها آب جوش بگیرید و با هم دم کنید، فقط باید مقدار آن نسبت به زمانی که چای به را به تنهایی دم می‌کنید کمتر باشد و فقط به اندازه این که عطر و طعم به در چای سیاه خوب پخش شود کافی است.

مرحله ۸: خواص و نحوه سرو چای به
با توجه به این که چای به بسیار پرخاصیت است، از آن به عنوان یک آرامش بخش طبیعی و برای رفع خستگی، خوشبو کننده دهان، نشاط آور، اشتها آور، تقویت کننده، قلب، اعصاب و کمک به هضم غذا استفاده می‌شود و سرشار از ویتامین c است. در آخر چای به را داخل فنجان‌های مخصوص سرو بریزید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرخاصیت همراه با انواع شیرینی‌ها و کیک‌های لذیذ سرو کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar