پانا/ کیک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا در مهمانی ها نیز مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب زمینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

چی لازم دارم:
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
ماست ۱ لیوان

روغن مایع ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر صبحانه چند تکه
جعفری ۱ دسته کوچک
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
آرد ۲ لیوان
نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی
مرحله اول
برای تهیه کیک سیب زمینی در ابتدای کار سیب زمینی‌ها را پوست می گیریم و به صورت حبه‌ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته اضافی آن‌ها از بین برود.
مرحله دوم
در این مرحله پیازها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه را از وسط باز کرده و دانه ها و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. در ادامه فلفل را نیز مانند پیاز به صورت ریز خرد می کنیم.

نکته: مواد درون کیک را به صورت دلخواه می توانیم تغییر دهیم، مثلا از مواد مانند گوشت، مرغ یا قارچ استفاده کنیم.
مرحله سوم
حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن کمی مخلوط می کنیم تا بافت‌شان یکدست و حجیم شود.
مرحله چهارم
در این مرحله ماست را به همراه روغن مایع، پنیر صبحانه و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس سیب زمینی، فلفل، پیاز و جعفری را می افزاییم.
مرحله پنجم
حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.
مرحله ششم
در این مرحله یک ظرف مناسب فر را با روغن چرب کرده و مایه کیک را درون ظرف می ریزیم، سپس درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد. پس از اینکه پخت کیک به پایان رسید، گریل را روشن می کنیم تا روی کیک طلایی شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar