خراسان/ مردی 34ساله هستم. در این روزهای بهاری، خیلی احساس بی‌حوصلگی و خواب‌آلودگی دارم. شب‌ها، 7 تا 8 ساعت هم می‌خوابم اما باز هم وسط کار، چشم‌هایم را به زور باز نگه می‌دارم. اصلا حوصله کار کردن ندارم. چه کنم؟
نویسنده : دکتر مهدی سودآوری | ‌ روان شناس و مدرس دانشگاه
با سلام خدمت شما خواننده محترم. احساس خواب‌آلودگی در این روزهای بهار به علت تغییر فصل، بسیار رایج است. هوای بهاری کلا خواب‌آور است که در برخی موارد می‌تواند ناشی از حساسیت فصلی باشد که با مصرف قرص‌های ضد حساسیت قابل رفع است. اما اگر حساسیت فصلی نداشته باشیم و قرص ضد حساسیت استفاده کنیم، برعکس باعث خواب‌آلودگی بیشتر می‌شود. با این حال و در ادامه، چند توصیه به شما دارم تا بتوانید با نداشتن حوصله برای کار کردن به بهترین شیوه مقابله کنید.
تحرک‌تان را بیشتر کنید
در حالت عادی، در فصل بهار بدن به فعالیت فیزیکی بیشتری نیاز دارد، چون با تغییر هوا و سبز شدن طبیعت به‌صورت سنتی انسان علاقه‌مند به حضور در طبیعت و فعالیت بدنی است. حال برای رفع کسالت باید بیشتر ورزش کرد و تحرک بیشتری داشت. حتی اگر میزان خواب به اندازه یک ساعت بیشتر از دیگر فصل‌ها هم بشود، اشکالی ندارد.
انرژی روانی‌تان را شارژ کنید

کلا کار کردن آن هم در فضای بسته، بسیار مشکل است، چون انسان دوست دارد در هوای بهاری در دل طبیعت باشد. حتما آخر هفته را به دامن طبیعت بروید. انرژی روانی انسان هم باید شارژ شود، طبیعت گردی در بهار یکی از بهترین چیزها برای شارژ باتری روان انسان برای روزهای پیش روست.
از چرت 20دقیقه‌ای کمک بگیرید
اگر وسط کار و روز دچار خواب‌آلودگی شدید، اگر امکان دارد حدود 20 دقیقه چرت بزنید تا دوباره هوشیار شوید. اگر امکانش نیست حداقل از جای خود بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید تا خواب آلودگی کمتر شود. به طور کلی تا می‌توانید از زیبایی‌های بهار لذت ببرید که برای سلامت جسم و روان شما بسیار ارزشمند است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar