نمناک/ همه ی روابط زناشویی برای موفق بودن نیاز به مراقبت دارند و اگر شما در این رابطه محبت زیادی از حد نشان بدهید روابط شما به سمت اشتباهی کشیده خواهد شد.
اشتباهات زنان و مردان که عامل داشتن همسر پرور است
محبت در زندگی مشترک امری واجب و ضروری است و برای تقویت رابطه زن و شوهر این محبت است که نقش اساسی را ایفا میکند ولی چه نوع محبتی و چه اندازه محبتی میتواند کافی و خوب باشد؟ اگر پاسخ این سوال را نمیدانید و بدون توجه به اهمیت این مسئله شبانه روزتان صرف فداکاری در زندگی مشترک است، باید بگوییم سخت در اشتباهید و قرار است به زودی از آن ور بوم بیفتید و بجای محبوب دل همسر شدن، چندان برایش مهم نباشید. 
همیشه از رخت و لباس خودت میزنی
اینکه در شرایط سخت اقتصادی مراعات همسرتان را بکنید، بهترین کار است و باید اینگونه باشد اما اینکه وقتی بودجه ای برای خرید لباس یا ملزومات شخصی هر یک از اعضای خانواده اختصاص داده شده است و در این شرایط شما حق خود را نادیده میگیرید و برای همسر و فرزندانتان هزینه می کنید، اشتباهی است که کم کم ذهنیت همسرتان را نسبت به شما تغییر میدهد.
بیشتر مسئولیت های بچه با شماست

اینکه مردان مشغله بیشتری نسبت به خانم های دارند و اینکه باید خانم زمان بیشتری برای رسیدگی به امور فرزندان صرف کند، کاملا درست است ولی اینکه شما تمام و کمال مسئولیت فرزندانتان را بدوش بکشید و همسرتان حتی اطلاع از پایه تحصیلی آنها نداشته باشد مطمئن باشید به نفع تان نخواهد بود. اگر کار همسرتان سنگین است و او حتی برای خود هم فرصتی ندارد، از او انتظارات بیهوده نداشته باشید ولی متقاعدش کنید روزی حداقل نیم ساعت برای مسائل فرزندانتان حتی شده با شما همفکری کند. این مسئله در برخی از خانواده ها برعکس بوده و اکثر مسئولیت بچه ها برعهده شوهر است که قطعا فشار مضاعفی بر او خواهد داشت.
تمام کارهای سنگین و سبک خانه با شماست
در حد امکان و به شکلی که زندگی مشترک تان دچار مشکل نشود، همسرتان را در خرید و کارهای سنگین خانه مشارکت دهید. وقتی برای یک میهمانی خانوادگی تمام خریدها را به تنهایی انجام میدهید و همه چیز بدون اطلاع همسرتان آماده می شود، باید آماده این مسئله باشید که او کم کم تمام این کارها را وظیفه شما تلقی کند.
بهتر است از قبل برنامه ریزی کرده و یک روز تعطیل را برای انجام این کارها بصورت مشترک اختصاص دهید تا هم به کارتان آسیب نرسیده باشد و هم به شکلی درست از او کمک گرفته باشید.
بدون هماهنگی با شما مهمون دعوت میکنه
حتما شما هم پای صحبت زنان و مردانی که از بی توجهی و درک پایین همسرشان در این مورد ناراضی هستند، نشسته اید و میدانید که برای زن و مرد تدارک یک میهمانی از قبل هماهنگ نشده، کار ساده ای نیست. جوری رفتار نکنید که همسرتان نقش شما را برای مشورت پیش از دعوت میهمان، نادیده بگیرد. یکبار ایرادی ندارد ولی اگر این رفتار همیشگی است و مرتب در حال پذیرایی از میهمانانی هستید که تا روز میهمانی، هیچ اطلاعی از دعوتشان نداشتید، باید بفکر راه حل باشید.
حق هیچ نظری در تصمیم گیری ها بخودت نمیدی
عامل اصلی نادیده گرفته شدن بسیاری از خانم ها و آقایان، خودشان هستند چراکه بارها وقتی همسرشان از آنها در مورد مسائل زندگی نظرخواهی کرده است، با جواب هایی مثل " من نظری ندارم و یا خودت بهتر میدونی و...." این ذهنیت را ایجاد کرده اند که درایت لازم برای مشورت و نظر دادن در مسائل کوچک و بزرگ زندگی را ندارند.
بیش از حد غز میزنی
بله درست متوجه شدید، غر زدن و نق نق کردن مداوم خانم ها عاملی است که آقایان را کلافه کرد و به مرور آنها را نسبت بهم بی میل و شاید هم پررو می کند. بجای غر زدن و ایجاد فضای منفی در خانه، باز بانی نرم و اثرگذار ناراحتی خود را از اینکه مسولیت های سنگین بر دوش شماست، ابراز کنید و شک نداشته باشید که او بفکر چاره خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar