خراسان/ خانمی هستم 41ساله. کارمند هستم. در فضای‌کاری‌ام، شرایط طوری است که خیلی پشت سر افراد حرف می‌زنند و من هم، همین مشکل را دارم. انگار کارمان در اداره‌مان فقط پشت سر دیگران حرف‌زدن است. دوست دارم در سال جدید، بیشتر سرم توی کار خودم باشد اما به‌محض این که سر صحبت باز می‌شود، داغ‌های دلم تازه می‌شود. چه کنم ؟
نویسنده : مصطفی نجمی | ‌ کارشناس ارشد روان‌شناسی
مخاطب گرامی ،معمولا به میزانی که فرد در محیط شغلی خود احساس نارضایتی داشته باشد به احتمال بیشتری دست به اقدامات غیر حرفه‌ای همچون خبرچینی، پشت سر دیگران صحبت کردن و ... می‌زند. احساس تبعیض هم از جمله مولفه‌هایی است که افراد را به سمت‌و‌سوی رفتارهای نابهنجار فردی و شغلی سوق می‌دهد چراکه ممکن است افراد به دلیل نارضایتی و احساس تبعیض، با رفتارهایی همچون پشت سر کسی حرف‌زدن، احساس خشم خود را بروز دهند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که این مسئله را به دقت بررسی کنید و چنان‌چه احساس نارضایتی و تبعیض داشتید، سعی کنید با بهره‌گیری از رفتارهای هنجارمند، ضمن گفت‌وگو و مذاکره دوستانه درصدد کاهش یا رفع این نارضایتی باشید.
زمان‌های آزادتان را مدیریت کنید
شرایط برخی از محیط‌های کاری زمینه برای بروز برخی از رفتارهای غیر حرفه‌ای همچون غیبت کردن را فراهم می‌کند. به عنوان مثال برخی از محیط‌های کاری زمان آزاد زیادی دارند و این مسئله باعث ارتباط بیشتر افراد می‌شود و به دلایل مختلفی از جمله کنجکاوی، هیجان، خشم، نارضایتی، سرگرمی و .... زمینه برای بروز رفتارهایی همچون غیبت کردن فراهم می‌شود. اگر شما مخاطب گرامی احساس می‌کنید که این عامل تسهیل‌کننده این رفتار نامناسب ا ست پیشنهاد می‌کنیم که مواقع زمان‌های دست به اقدامات هدفمند و مورد علاقه خود بزنید تا به نوعی با وسوسه غیبت‌کردن و پشت سر کسی حرف زدن خود مقابله کنید.
شبکه دوستی خود را بازیابی کنید

آگاه باشید ادامه حضور شما در جمع دوستان، همکاران و محیط‌های بسترساز رفتارهای نابهنجاری همچون غیبت‌کردن، به‌تدریج ضمن ایجاد احساس گناه در شما، زمینه خشم و نارضایتی شما را بالاتر می‌برد و امنیت روانی شما را به مخاطره می‌اندازد؛ بنابراین تا حد امکان از حضور در این جمع‌ها اجتناب کنید و در مقابل با محیط‌ها و افرادی ارتباط بگیرید که سالم هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar