نمناک/در روابط زناشویی و تعاملات بین زوجین نوع صحبت کردن و واکنش شما به حرف ها و درد دل های همسرتان نقش پررنگی دارد پس از انجام این اشتباهات هنگام درد و دل همسر پرهیز کنید.
اشتباهات رایج هنگام درد و دل با همسر
همه ما در زندگی دچار برخی مشکلات و چالش هایی می شویم که برای کاهش فشارهای ناشی از مشکلات، احساسات و مشکل های خود دوست داریم با افراد دیگر درد و دل و مشکلاتمان را بازگو نماییم. درد و دل با افرادی که امن نیستند و ما را مورد قضاوت، نصیحت و... قرار می دهند، کاری اشتباه است، چه کسی برای درد و دل کردن بهتر از همسر می تواند باشد، همسر با ایجاد آرامش و دلگرمی می تواند بار مشکلات را کاهش داده و سبب آرامش همسرش گردد. اگر همسرتان شما را برای درد و دل کردن انتخاب نمود، با حرف هایتان او را آزار ندهید و از بیان جملاتی که در این بخش از نمناک آورده ایم، پرهیز نمایید.
نگو مقصر خودتی
در زمان درد و دل نمودن، همسرتان را سرزنش نکنید و فضای دعوا فراهم نکنید بلکه در کمال آرامش با همسرتان صحبت نمایید تا در برابر خواسته ها و درد و دلتان حس مسئولیت داشته باشد.
نگو حقته، بهت گفته بودم

گاهی همسرتان مقصر مشکلات پیش آمده است، در این شرایط و زمانی که او با شما در رابطه با همین قضیه درد و دل می کند،حرفی از مقصر بودنش نزنید و اجازه دهید تخلیه شود و به آرامش برسد.
نگو تو همیشه همینطوری بودی
هنگامی که همسرتان با شما درد و دل می کند به او نگویید تو همیشه همینطوری بودی زیرا قضاوت و داروی شدن از طرف همسر باعث می شود تا او تنهایی و گوشه گیری را تجربه کند و پنهان کاری نماید و دیگر چیزی به شما نگوید.
نگو حدس میزدم
هنگام صحبت همسرتان گوش شنوا برای او باشید و به او نگویید که حدس می زدم و همسرتان را نصحیت نکنید بلکه یک دوست خوب برای او باشید و دوستانه و مهربان رفتار کنید.
نگو مثل فلانی رفتار کن
زمانی که همسرتان برای شما درد و دل می کند، او را با کسی مقایسه نکنید و به او نگویید مانند فلانی قوی باش و مشکلات را حل کن،مقایسه حس تحقیر را به همسرتان القا می کند و این پیام را به او می رساند که تو بی عرضه هستی.
در زمان درد و دل کردن همسرتان بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید.
از این رو بهتر است با زبان چشم و ابرو با همسرتان صحبت نکنید و در زمان درد و دل نمودن همه چیز را شفاف بیان نمایید.
گناه را بر گردن همسرتان نیندازید و با محکوم نمودن او و متهم کردنش گفت و گو را به اتمام نرسانید.
شرایط و محیطی را برای همسرتان ایجاد کنید تا بدون تنش با شما صحبت کند.
هنگام درد دل کردن همسرتان با او همدلی داشته باشید،سعی کنید او را درک کرده و به حرف هایش اهمیت دهید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar