روانشناسی آویژه/ شوهر بی احساس و بی عاطفه را می توان به گونه های مختلفی معنا کرد. اما به طور کلی می توان گفت داشتن یک شوهر بی احساس و بی عاطفه یعنی اینکه به راحتی احساسات و خواسته های شما توسط همسرتان نادیده گرفته شود و یا به اشتباه تفسیر شود. نبودن مهر و محبت، نشان دادن علاقه و دوست داشتن و استفاده نکردن از جملات عاشقانه را می توان ویژگی های رفتاری مردان بی احساس دانست.
در زندگی مشترک هیچ چیز بدتر از آن نیست که شوهر به دلایل مختلف، همسرش را نادیده بگیرد. مخصوصا هنگامی که او در حال صحبت کردن، مشورت گرفتن و یا اظهار نظر کردن است. همسران مردان بی احساس دائم از این موضوع شکایت دارند که شوهرم نسبت به احساسات من حساس نیست و خواسته هایم را نادیده می گیرد. این موضوع می تواند نشان دهد که شما با یک شوهر بی تفاوت و بی احساس زندگی می کنید. شما بهتر است قبل از تشدید آن و یا ایجاد مشکلات جدی در زندگی مشترکتان به فکر پایان دادن به این رفتار و ویژگی شوهرتان باشید. البته گاهی خجالتی بودن مرد باعث می شود که او یک مرد بی احساس دیده شود. در صورتیکه اینگونه نیست. او شما را دوست دارد و احساسات خوبی در وجود خود دارد. اما نمی تواند آن را نشان دهد.

نشانه های مردان بی احساس چیست؟ 
چه هنگام می توان گفت شوهرم یک مرد بی احساس و بی تفاوت است؟ علائم بی تفاوتی و بی عاطفه بودن مردان چیست؟ مردان بی احساس می توانند نشانه های مختلفی داشته باشند. در این قسمت مهم ترین و رایج ترین نشانه های مردان بی احساس را مورد بررسی قرار می دهیم تا متوجه شوید که آیا شوهرتان یک مرد بی احساس است یا نه. 
 
  سخنان آزاردهنده ای می گویند 
یکی از نشانه های واضح مردان بی احساس این است که نسبت به ناراحت شدن یا نشدن شما خنثی هستند.

به همین دلیل همیشه در صحبت هایشان از جملات آزاردهنده ای استفاده می کنند. واضح است که مرد بی احساس به این موضوع فکر نمی کند که بعد از گفتن چنین کلماتی شما چه احساسی خواهید داشت. در برخی از شرایط نیز به خوبی می دانند که این جملات چه آسیبی را به شما می رساند. اما همچنان از این جملات استفاده می کنند.

  نمی توانند همسران خود را درک کنند 
می توان گفت مهم ترین خواسته زنان این است که مورد احترام، دوست داشتن قرار بگیرند و به خواسته های آنان توجه شود. اما متاسفانه مردان بی عاطفه نمی توانند درک کنند که همسرانشان چنین نیازهایی دارند. آنها نمی دانند در هر شرایط و موقعیتی باید چگونه با همسر خود رفتار کنند. آنها دائم همسر خود را نادیده می گیرند.

  از همسر خود محافظت نمی کنند 
این در طبیعت زن است که بخواهد توسط شوهر خود مورد حمایت و محافظت قرار بگیرد. احساس حفاظت و امنیت برای زنان بسیار مهم است. اما شوهر بی عاطفه نمی تواند مسئولیت خود در رابطه با امنیت و رفاه همسرش را فراهم کند. نداشتن احساس امنیت حتی هنگامی که شوهرتان حضور دارد، می تواند باعث شود شما احساس کنید مهم نیستید. در صورتیکه این گونه نیست و او فقط یک مرد بی عاطفه و بی احساس است که نمی تواند احساس امینت را برای شما فراهم کند.

  مردان بی عاطفه دوست دارند تنها باشند 
معمولا شوهری که بی عاطفه و بی تفاوت است دوست ندارد در کنار همسرش باشد. او در اکثر اوقات از همراهی همسرش لذت نمی برد و تنها بودن را ترجیح می دهد. مردان بی احساس از منزوی بودن لذت می برند. این موضوع به این دلیل است که او طبیعتی بی توجه دارد و فقط به فکر خودش است. البته برخی از مردان درونگرا نیز چنین ویژگی دارند که نباید به اشتباه بی احساس قضاوت شوند. اگر می خواهید از ویژگی های مرردان درونگرا اطلاع کسب کنید می توانید مقالهچگونه با مردان درون‌گرا رفتار کنیم؟را مطالعه کنید.

  مرد بی احساس زندگی جنسی نافرجامی دارد 
زندگی جنسی با یک فرد بی تفاوت و بی عاطفه می تواند به شدت سخت باشد. مردان بی احساس اکثرا نسبت به نیازهای زناشویی و جنسی همسر خود بی تفاوت هستند. آنها برای جلوگیری از ایجاد صمیمت عاطفی از داشتن رابطه جنسی اجتناب می کنند. همچنین ممکن است رابطه جنسی را چیزی بیش از یک عمل فیزیکی ندانند و هیچ پیوند عاطفی همراه با رابطه جنسی برای آن ها وجود نداشته باشد.


  مردان بی عاطفه احساس صمیمیت با همسر خود نمی کنند 
بین شوهر بی احساس و همسرش هیچ رابطه صمیمانه ای وجود ندارد. شاید شما سعی کنید با شوهرتان درد و دل کنید و از سختی ها و خوشی ها بگویید. اما در مقابل او هیچ واکنش خاصی نشان نمی دهد و شما را همراهی نمی کند. او هیچ گاه در مورد مشکلات، شادی ها و احساسی که دارد صحبت نمی کند. نبود احساس صمیمت می تواند نشان دهنده این باشد که شوهرتان یک مرد بی احساس است.

  مرد بی تفاوت احساسات همسرش را نادیده می گیرد 
اگر دائم سعی می کنید احساسات خود را مانند غم، شادی، خوشحالی، گریه و … را نشان دهید و منتظر واکنش از سمت شوهرتان هستید اما او هیچ واکنشی نسبت به احساسات شما ندارد، پس یک شوهر بی احساس دارید. مردان بی احساس نه تنها خودشان هیچ احساس و صمیمیتی با همسر خود ندارند، بلکه نسبت به احساسات و رفتارهای همسر خود نیز بی توجه و خنثی هستند. اینکه شما خوشحال هستید و یا ناراحت هستید یا گریه می کنید برای او هیچ فرقی ندارد. او در هر صورت یک فرد خنثی و بی تفاوت خواهد بود. عدم همدلی و دلسوزی ویژگی های بارز یک مرد بی احساس هستند.

  مردان بی احساس در روابط مشارکت ندارند
یک شوهر بی احساس اصلا درگیر روابط نمی شود و مشارکتی در امور خانواده و زندگی مشترک ندارد. او کمترین تلاش را برای زندگی مشترک خود و خانواده اش انجام می دهد. در این شرایط بیشترین مسئولیت ها بر دوش زن است. قبول نکردن مسئولیت های زندگی می تواند باعث شود که او یک پدر بی مسئولیت دیده شود. اگر همسرتان مرد بی احساسی است و قصد دارید بچه دار شوید، قبل از آن حتما مطمئن شوید که او آماده پذیرفتن مسئولیت فرزند است یا نه. برای این منظور می توانید از مطالعه مقاله نشانه های عدم آمادگی برای پدر شدن کمک بگیرید.

 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar