آخرین خبر/ هورامان یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران و کردستان بوده که به دلیل طبیعت بکر و زیبایی وصف‌ناپذیر خود، زبانزد تمامی گردشگران داخلی و خارجی است.
 

بهار در استان کردستان و طبیعت بکر هورامان٬ مناظر بسیاری زیبایی را خلق کرده که چشم هر بیننده‌ای را مسحور عظمت خالق این فصل می‌کند.

هر ساله به ویژه در یک سال اخیر بعد از فروکشی کرونا، گردشگران زیادی از این منطقه بازدید کرده و روز به روز و فصل به فصل بر حجم گردشگران خارجی این منطقه بکر و رویایی افزوده شده است که عمده آن‌ها از کشور‌های اسپانیا و آلمان به اورامان بوده‌اند.


بسیاری از گردشگران و مهمانان اعتراف می‌کنند که اورامان یکی از زیباترین جا‌ها و بهشت گمشده کشور است چرا که علاوه‌بر سرسبزی منطقه و آب و هوای خوش، معماری کلی روستا نیز چشمان هر انسان خوش‌ذوقی را نوازش می‌دهد. زیبایی‌های طبیعت اورامان مدیون دره‌های پیچ در پیچ و رودخانه‌های خروشان و پر پیچ و تابی است که جریان خود را بر دامان کوه‌ها ادامه می‌دهند و بر سرسبزی هر چه بیشتر محیط و خوش آب‌وهوایی آن می‌افزایند.

بهترین فصل برای دیدن اورامان فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه است، در این ماه می‌توانید علاوه‌بر این منطقه، به جا‌های دیدنی سنندج و مریوان هم سری بزنید و بهار خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar