تجارت نیوز/ معاون وزارت آموزش و پرورش از افزایش حقوق سرایداران مدارس علاوه بر افزایش سالانه خبر داد. 

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق سرایداران مدارس اظهار کرد: سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیروهای خدماتی متفاوت هستند، این افراد نگهبان اموال، نیروی خدماتی و بابای مدرسه هستند بنابراین از نظر حقوق پرداختی نباید حداقل حقوق به آنها اختصاص یابد.

وی افزود: در سال 1403 علاوه بر حقوق سرایداران مدارس تا 2 میلیون تومان مازاد بر پرداختی به آنها از فروردین ماه تعلق می‌‌گیرد، با توجه به مدرسه‌ای که در آن کار می‌کنند و تعداد دانش‌آموزان تا دو میلیون به حقوق سرایداران مدارس اضافه خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه؛ "دو میلیون تومان رقم اندکی است که به حقوق سرایداران اضافه می‌کنید."، گفت: در زمان حاضر ناظر به قانون و اعتبارات توان پرداخت این مبلغ را داریم. مشکل کف حقوق سرایداران مدارس است، مدرک تحصیلی این افراد دیپلم و پایین‌تر است بنابراین حداقل حقوق حدود 10 میلیون تومان را دریافت می‌کنند و بیمه آنها نیز تأمین اجتماعی است.

فرهادی درباره صدور کد استخدام معلمان مهرآفرین مطرح کرد: برای برخی از این معلمان کد مستخدم از سازمان اداری و استخدامی دریافت کردیم و مشکل آنها حل شده است، در تلاش برای دریافت کد برای افراد باقی‌مانده هستیم، سامانه سازمان اداری و استخدامی مدتی مشکل داشت که اکنون رفع شده است و برای دریافت کد باقی‌مانده افراد هم در تلاشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar