تسنیم/ جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک» با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار می‌شود که اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور دارند.

فرشاد کشاورزیان با بیان اینکه جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری شب‌های موسیقی تاک به مدت یک هفته در جهان شهر ملایر برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره برای نخستین بار به مدت یک هفته از ششم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 1403 در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره موجب شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار است، از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه انجمن موسیقی ملایر به نمایندگی رضا قدسی و آموزشگاه موسیقی همراز به مدیریت علی میرشاه ولد و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، نمایندگان مردم ملایر در مجلس و شهرداری ملایر برای اجرای این رخداد تقدیر کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: جشنواره موسیقی «شب‌های موسیقی تاک» با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار می‌شود. این جشنواره در واقع یک جشنواره در سطح منطقه‌ای است که اساتید مطرح کشوری و هنرمندانی از تهران در این جشنواره حضور دارند.

وی برگزاری جشنواره «شب‌های موسیقی تاک» را در راستای تحقق شعار دولت پر تلاش سیزدهم مبنی بر عدالت‌محوری دانست و گفت: تمرکززدایی یکی از شاخصه‌های عدالت‌محوری است که بر این اساس برنامه‌ها و رویداد‌های ملی، منطقه‌ای و استانی در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

کشاورزیان افزود: این جشنواره در پنج بخش شامل: اجرا‌های صحنه‌ای( کنسرت) موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر در راستای استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگری و هنری ملایر و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملایر است.

وی به جدول زمان‌بندی جشنوراه اشاره کرد و افزود: ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار و در روز‌های بعد، از ساعت 9 تا 10:30 و 11 تا 12:30 کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در مجموع 12 کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها با موضوعات پیوند شعر و موسیقی، تأثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه نوازی، ریتم‌شناسی و وزن خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب خوانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرا‌های صحنه‌ای(کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت 18 تا 19:30 و 20 تا 21:30 شب اجرا و در مدت هفت شب، 14 اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در ایام برگزاری جشنواره از ساعت 14 تا 16 عصر نیز هر روز تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه دومین دوره نمایشگاه ساز با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان برپا خواهد شد، گفت: در حال حاضر 250 کارگاه سازگری در این شهرستان فعال است و برای بیمه تعداد زیادی از این هنرمندان اقدام کردیم و افرادی که مجوز کارگاه، نمونه آثار و مهر داشته باشند، می‌توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر، از خدمات و حمایت‌های آن شامل برخورداری از مزایای بیمه تآمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، دریافت هنر کارت و تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت برخوردار شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar