ایرنا/ عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر میدان و فضای کار برای هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری باز شود و سخت‌گیری‌های بی‌جا نداشته باشیم، به جهش تولید با مشارکت مردم در این حوزه کمک می‌شود.

علی مطهری درباره شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اظهار داشت: در هر زمینه‌ای اعم از اقتصاد و فرهنگ، بهترین روش این است که کار بیشتر دست مردم باشد و دولت فقط مدیریت و نظارت داشته باشد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هر چه بیشتر شدن زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی همراه با بخش دولتی تاکید کرد و خواستار تقویت بخش خصوصی در تولیدات فرهنگی و هنری شد و افزود: اگر با این روش در حوزه فرهنگ و هنر پیش برویم که دولت خود را رقیب هنرمندان و هنرمندان خود را رقیب دولت نداند شاهد تحقق «جهش تولید» در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری خواهیم بود.
وی گفت: تحقق «جهش تولید» در سایر بخش‌ها هم مستلزم میدان‌دهی هر چه بیشتر به فعالان در این بخش‌ها اعم از اقتصادی است تا با احساس امنیت بیشتری بتوانند مشارکت کرده و در جهت تحقق شعار امسال پیش بروند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی در رقابت نیستند و با همکاری این دو است که شاهد تعالی کشور خواهیم بود. اگر میدان و فضای کار برای هنرمندان و فعالان باز شود و سخت‌گیری‌های بی‌جا نداشته باشیم، به جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه فرهنگ و هنر کمک می شود.
مطهری کار کردن در اسلام امری مقدس دانست و افزود: کار کردن آثار و نتایج ارزشمندی دارد؛ اعتماد به نفس ایجاد و انسان را از مفاسد اخلاقی دور می‌کند؛ اگر فرهنگ کار را در جامعه رواج دهیم، بیکاری را مضموم کنیم و فرهنگ کار و تلاش در جامعه جا بیفتد، اهداف شعار سال محقق می‌شود.
وی تاکید کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم باید با فراهم‌سازی زمینه‌های کاری هنرمندان را وارد عرصه کرده و این مساله از بعد معیشت و اقتصاد فرهنگ و هنر هم موثر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar