فارس/ بازتاب‌های پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی همچنان در رسانه‌های اسرائیلی ادامه دارد. این رسانه‌ها با «بی‌سابقه» خواندن این حمله با موشک‌های بالستیک در جهان، کوچک‌نمایی‌های این حمله توسط کابینه رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برند.

«خطر این است که ایران دارای توانایی‌های یک ابرقدرت باشد». این را مفسر سیاسی کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی آری شویت گفت. این رسانه اسرائیلی امروز در خصوص پاسخ تنبیهی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی گزارش داد که «هیچ کشوری در جهان مانند ایران حمله‌ای به این اندازه بزرگ با موشک‌های بالستیک انجام نداده است. این رویداد بزرگتر از اسرائیل بود». بر اساس این گزارش، فرضیه سابق درباره ایران که می‌گفت این کشور به سیاست صبر راهبردی تکیه می‌کند، تغییر کرد و به همین دلیل اسرائیل باید گام‌های حساب‌شده بردارد. شویت توصیه کرد که «اسرائیل پیمان غربی - عربی و اسرائیلی» را متبلور کند» زیرا رویداد بزرگتر از هر چیزی است و به اتحاد همه قدرت‌ها نیاز دارد. در همین راستا، سایر رسانه‌های اسرائیلی نیز با اشاره به این‌که «استودیوها از غرور و تکبر منفجر شدند»، رژیم صهیونیستی «را بازیگر بد شطرنج و پر از اعتماد به نفس تشبیه کردند که چند قدم به جلو بر می‌دارد و هر قدمش بدتر از قبلی است».

شبکه المیادین لبنان با انتشار این گزارش‌های رسانه‌های عبری نوشت از زمانی که ایران به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در دمشق پاسخ گفته، این موضع‌گیریها در رسانه‌های اسرائیلی تقویت شده که حاکی از عدم اعتماد رسانه‌ها و افکار عمومی در فلسطین اشغالی به میزان توانایی کابینه نتانیاهو برای مقابله با وضعیت و پیامدهای هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق است. اقدامی که علناً به عنوان اقدامی عجولانه و نسنجیده مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه 14 آوریل، عملیات تنبیهی خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به جنایات متعدد این رژیم بویژه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق آغاز کرد. در این عملیات، نیروی هوافضای سپاه، در نخستین حمله مستقیم علیه اسرائیل، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف نظامی مشخصی در داخل اراضی اشغالی شلیک کرد.
روزنامه اسرائیل هیوم نیز طی گزارشی نوشت که حمله شبانه ایران یادآوری آشکار فقدان بازدارندگی راهبردی اسرائیل و ایالات متحده آمریکا بود و موجب «ایجاد یک فرصت برای تغییر وضعیت ژئوپولیتیک در خاورمیانه شد». این روزنامه نوشت «ایران حتی در زمانی که به نظر می‌رسید در شرایط مناسبی نیست، خود را در رویارویی مستقیم با اسرائیل قرار داد و به وضوح برخلاف هشدار رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم اقدام، عمل کرد». روزنامه یدیعوت آحارانوت شب واکنش ایران به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در دمشق را یک «طنز راهبردی» برای رژیم اشغالگر توصیف کرد و با تاکید بر «شکست راهبردی اسرائیل» پس از ترور مستشاران نظامی ایران در دمشق و انتظار دردناک برای پاسخ ایران نوشت که «اسرائیل پس از انجام این ترور دو هفته در نتیجه تنشی فلج‌کننده، اسیر شده بود».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar