آخرین خبر/ در پی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در تبریز و اصفهان که برخی مدعی حمله اسرائیل به ایران شده بودند، ارشد نظامی ارتش در اصفهان درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. وضعیت شهرهای اصفهان و تبریز نیز در حال حاضر عادی گزارش شده است.

اخبار لحظه به لحظه در این رابطه را در ادامه بخوانید:

گزارش صداوسیما از جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

بیانیه گروه 7:  از تشدید تنش اجتناب کنید
 وزرای خارجه گروه 7 که در ایتالیا دور هم جمع شده‌اند در واکنش به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی در ایران مشخصا از ایران و اسرائیل خواسته‌اند که از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنند. علیرغم تنش زایی اسرائیل طی روزهای اخیر، وزرای خارجه 7 کشور صنعتی جهان در بیانیه خود مدعی شده‌اند که ایران را به خاطر اقدامات بی ثبات کننده‌اش پاسخگو می‌دانند.

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان
امیر کیومرث حیدری با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شی‌ء توسط پدافند هوایی کشور در استان اصفهان عنوان کرد که امروز آسمان این مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم الانبیا حفاظت می‌شود و اگر اشیای پرنده مشکوکی همانند حادثه شب گذشته در آسمان کشور عرض اندام کنند از این که در آماج پدافند قدرت ما قرار گیرند بی نصیب نخواهند بود.

واکنش لاپید به توئیت جنجالی وزیر صهیونیست: بن‌گویر با یک توییت یک کلمه‌ای ما را مضحکهٔ دنیا کرد!
* تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده. بن‌گویر در یک توییت نابخشودنیِ یک کلمه‌ای موفق شد اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مسخره و شرمنده کند. هرکس به‌جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسئولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند.

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم.
وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.
وزارت خارجه فرانسه در پی انتشار گزارش‌هایی از انهدام ۳ ریزپرنده در آسمان استان اصفهان توسط ضدهوایی، ضمن تعبیر کردن تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به دفاع از خود، خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد.
انگلیس اعلام کرد که امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.
سخنگوی کاخ کرملین  ضمن اشاره به جمع‌آوری اطلاعات درباره تلاش ناموفق برخی عوامل برای خرابکاری در ایران، خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ها شد. 

واکنش فرمانده ارتش به حادثه اصفهان
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی درباره صدای انفجار در اصفهان اظهار داشت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

واکنش وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان
بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص اتفاقات صبح جمعه در ایران نوشت: مسخره بود!


آژانس انرژی اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است
در پی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تأیید کرد که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری از همه شد و تأکید کرد که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

وضعیت اصفهان در حالت عادی

تبریز در آرامش کامل

محدودیت فرودگاه‌های کشور لغو شد
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در حال حاضر هیچ محدودیتی در پروازهای داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد


پروازها در فرودگاه اصفهان به حالت عادی برگشت

هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.

حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
منابع ایرانی به المیادین گفته‌اند هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند. فاکس نیوز هم خبر داده آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشته است.

محدودیت پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) هم لغو شد
روابط عمومی شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کرد محدودیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه امام لغو و هم‌اکنون پروازها در حال انجام است.

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت بازگشت.

گزارش ایرنا از آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
به دنبال فعال شدن پدافند هوایی در برخی نقاط کشور برای مقابله با برخی اهداف احتمالی، گزارش‌ خبرنگاران ایرنا ار سراسر کشور حکایت از این دارد که تاکنون اصابت و انفجار خاصی‌ که ناشی از برخورد هرگونه تهدید هوایی باشد گزارش نشده است.
از سویی بررسی‌های میدانی در اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.
تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که که بعنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است.
تاکنون گزارشی از شلیک سامانه‌های پدافندی موشکی دریافت نشده است.

شعام خبرسازی جدید رسانه های صهیونیست را تکذیب کرد
دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

خبرنگار صهیونیست که به نقل از abc مدعی حمله نیروی هوایی اسرائیل به ایران بود توییت خود را حذف کرد

تصویر جعلی رسانه صهیونیست از اصفهان!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است
بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک اقدام به شلیک کرده است.
هم اکنون تبریز در آرامش کامل است.

المیادین: ۵ هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است
المیادین به نقل ازخبرنگارش در تهران اعلام کرد که اطلاعاتی مبنی بر رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است. منابع غیر رسمی می گویند که اهدافی که با آنها برخورد شد پهپادهای کوچک بودند نه موشک.

وضعیت عادی در پایگاه شکاری ارتش در اصفهان
گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. تصاویر مقابل پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز 
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی اعلام کرد که پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب  به حالت تعلیق درآمدند.

تصاویر منتشر شده از فعال شدن پدافندی هوایی ایران در آسمان اصفهان



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar