فارس/ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز گفت: به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین ۲ کشور احترام می‌گذاریم.
 
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی گفت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.
وی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تحرکات نظامی کشورهای غربی در قفقاز جنوبی گفت که امنیت حوزه قفقاز جنوبی از اولویت‌های مهم دولت، دستگاه دیپلماسی و همه نهادهای ذیربط در جمهوری اسلامی ایران است. امنیت در قفقاز جنوبی بر امنیت در کل منطقه اثرگذار است و هرگونه بی ثباتی و ناامنی در این منطقه بر کلیت امنیت در منطقه اثرگذار است.
وی عنوان کرد که ورود نیروهای خارجی در منطقه کمکی به صلح، ثبات، امنیت و تأمین منافع ملت‌های منطقه نخواهد کرد و ایران راه حل بحران را گفت‌وگوهای دو جانبه بین طرف‌های درگیر برای حل و فصل اختلافات و مشکلات فیمابین و استفاده از سازوکارهای مشخص و موجود چندجانبه منطقه‌ای برای تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه می‌داند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar