ایرنا/ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دوره موشک تمام نشده است، وقتی زبان «وتو» می‌شود، گفت: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند و ۷۵درصد مجروحان غزه را زنان و ۷۰درصد مفقودان را نیز زنان ‌و کودکان غزه تشکیل می‌دهند.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بعدازظهر امروز (سه شنبه) در همایش بین المللی غزه زنده است که در محل این دانشگاه و با حضور تنی چند از سفرای مقیم تهران از جمله سفرای بولیوی، یمن، سوریه و نمایندگان مقاومت فلسطین برگزار شد، اظهارداشت: درس بزرگی که به تاریخ دادند این بود که با نیروی جان و روح پیوسته به ملکوت اعلی و خداوند ایستادند و پیروز می شوند، زنان و کودکانی که بدترین زخم ها و شکنجه ها را تحمل کرده اند.
وی با بیان اینکه اکثر ۳۵ هزار شهید غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند، گفت: گرسنگی و قحطی و فشار و جراحت متاسفانه عادت روزمره ای شده که از غزه به نمایش در می آید.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ کمتر از ۱۴ درصد از قربانیان را زنان شامل می شوند این درحالی است که اکثریت قربانیان را اکنون زنان و کودکان تشکیل می شوند.
وی ادامه داد: شورای امنیت بیش از ۲۲۵ قطعنامه بی‌خاصیت صادر کرده است و حداقل ۵۵ قطعنامه را آمریکا وتو کرده است، آیا به آنها می شود امیدی بست؟ وظیفه ما آماده شدن است. از مؤمنین خواسته شده در برابر ظلم نیرو و توان داشته باشند این در علم و فناوری است، در رسانه است که می‌تواند پیام را به جهان مخابره کند که دانشجویان فریاد آزادی فلسطین را سر می دهند.
خزعلی تصریح کرد: دیگر دانشجویان صحبت از راه حل دو کشوری نمی کنند بلکه خروج غاصب از فلسطین را مطرح می کنند، صهیونیست ها خانه هایی را که از جنجال و هیاهو در رسانه ها ساخته بودند فرو ریخته است. این قدرت شما مردم است نه قدرت سازمان های بین المللی. حال باید پرسید که آیا دوره موشک تمام شده است؟ وقت این است که قدرت ملت ها هیمنه اسرائیل را از هم بپاشاند.

راه قدس از کربلا میگذرد و اینک به نزدیکی قدس رسیده ایم

در ادامه این نشست هم، زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: ما در دانشگاه به دنبال این هستیم که در بستر دانشگاهی به یاری زنان و کودکان غزه برویم، معمار کبیر انقلاب فرمودند راه قدس از کربلا میگذرد و اینک به نزدیکی قدس رسیده ایم.
وی تصریح کرد: فرمانده جبهه حق رهبری انقلاب اسلامی چند روز پس از دفاع قاطع از خاک ایران در عملیات وعده صادق گفتند که بار اصلی این مساله بر دوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح در میدان است.
رئیس دانشگاه الزهرا(س) بیان کرد: در این مانور بزرگ با فعال کردن دیپلماسی علمی با حضور دانشمندان و متفکرین برای بیان درد و آلام مردم غزه این راه را آغاز کرده ایم.

خواستار احترام رژیم اسرائیل به قوانین بین المللی و حقوق بشری هستیم

همچنین در ادامه این نشست، رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر بولیوی در جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: موضع اصولی بولیوی از سال ۲۰۰۵ قائل بودن به حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به عنوان کشوری آزاد، مستقل و دارای حاکمیت است. در سال ۲۰۰۸ رئیس جمهور مورالس بعد از عملیات های اسرائیل این رژیم را تروریستی اعلام کرد.
وی افزود: در دوره رئیس جمهور فعلی بار دیگر روابط را با رژیم اسرائیل قطع کردیم. نماینده این رژیم در خصوص اقدام بولیوی به ما توهین کرد ولی ما همواره مدافع حقوق بشر هستیم. این رژیم باید به قطعنامه ها پایبند باشد و به آنها احترام بگذارد و به حملات خود به مدارس و پناهگاه ها در غزه پایان بدهد.
سفیر بولیوی در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در نوامبر بولیوی به همراه آفریقای جنوبی خواستار پیگرد دیوان بین المللی دادگستری علیه جنایات اسرائیل در غزه شدند. ما همچنین در سازمان ملل نیز خواستار احترام رژیم اسرائیل به قوانین بین المللی و حقوق بشری هستیم. در جلسه علنی شورای امنیت بولیوی با خشم فراوان نسل کشی را محکوم کرد.
وی با بیان اینکه نسل کشی مردم فلسطین همه بشریت را عزادار می‌کند، ادامه داد: نسل کشی مردم فلسطین همه بشریت را عزادار می‌کند و به همین دلیل بر آن هستیم که دیوان کیفری بین المللی نتانیاهو را مورد پیگرد قرار دهد. همچنین اینکه ما در پی حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در مشق با ملت ایران همدردی می کنیم.

اسرائیل علی رغم همه توانایی های خود هیچ کاری نتوانست انجام دهد

در انتهای این نشست هم، خالد قدومی نماینده مقاومت فلسطین حماس در ایران عنوان داشت: ۲۰۰ روز از طوفان الاقصی گذشت، طوفان را نمی‌توان پیش بینی کرد. همه منتطر پاسخ ایران بودند. اگر کسی گمان می‌کند بعد از ۴۰۰۰۰ هزار شهید با دشمن تفاهم می کنیم اشتباه میکند.
نماینده مقاومت فلسطین حماس در ایران تصریح کرد: تفاهم شرایطی دارد ما از طریق قطر و مصر اعلام کردیم بدون توقف کامل جنگ و خروج نیروهای غاصب و باز شدن گذرگاه رفح هیچ مذاکره‌ ای نمی‌کنیم.
قدومی بیان کرد: صد و پنجاه و دو اسیر رو گرفتیم و اسرائیل علی رغم همه توانایی های خود هیچ کاری نتوانست انجام دهد. آینده از آن جهاد فلسطینی است. آینده فلسطین را نه عرب و نه آمریکا و نه سیاسیون فقط و فقط خانواده شهدا تعیین میکند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar