فارس/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از پلیس به خاطر اجرای طرح نور تشکر و آن‌ حمایت می‌کنیم. به‌عنوان نمایندگان ملت این خواسته مردم را از سایر دستگاه‌هایی که برای آن‌ها تکلیف دیده‌شده است داریم که به وظایف خود طبق قانون عفاف و حجاب را عمل کنند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: برنامه فراجا برای مقابله با مظاهر بد پوششی و پوشش نابهنجار در جامعه در قالب طرح نور در حال انجام است. وی افزود: شرایطی که در سطح جامعه می‌بینیم متأسفانه بافرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی سنخیت ندارد. برخی ناآگاهانه با پوشش‌های نابهنجار باعث می‌شوند که سلامت اجتماعی و سلامت معنوی جامعه مخدوش شود و همین امر باعث نارضایتی هم‌وطنان شده است.
الهیان ادامه داد: بارها مردم از نمایندگان این درخواست را داشتند که با پوشش‌های نابهنجار برخورد شود. پلیس در این شرایط پیش‌قدم شده و قانون را اجرا می‌کند. در قانون برای ۳۲ دستگاه تکلیف دیده‌شده است که قالب آن‌ها درزمینهٔ فرهنگ‌سازی است و دستگاه‌های مختلف باید به وظایف ذاتی خود درزمینه فرهنگسازی که در قانون تأکید شده است عمل کنند. اما متأسفانه قالب دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند.
وی تصریح کرد: البته دستگاه‌های مختلف مورد سؤال مجلس قرارگرفته‌اند و از دستگاه‌ها گزارش خواسته‌ایم تا زمانی که لایحه عفاف و حجاب نهایی بشود و ایرادات شورای نگهبان برطرف بشود ضروری است که دستگاه‌ها و ارگان‌ها به قوانین موجود عمل کنند تا شاهد نابسامانی در جامعه و نارضایتی شهروندان از این وضعیت نابسامان نباشیم. الهیان تأکید کرد: از اقدام پلیس به خاطر اجرای طرح نور تشکر و آن‌ حمایت می‌کنیم.. به‌عنوان نمایندگان ملت این خواسته مردم را از سایر دستگاه‌هایی که برای آن‌ها تکلیف دیده‌شده است داریم که به وظایف خود طبق قانون عفاف و حجاب را عمل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: پلیس به‌عنوان دستگاهی که انضباط اجتماعی برقرار می‌کند و باید با مصادیق مخدوش شدن هنجارهای اجتماعی و سلامت جامعه مقابله لازم را داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar