ایسنا/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما عمق استراتژیک دفاعی کشورمان را به داخل اسرائیل برده‌ایم و با مسلح شدن کرانه باختری عملیات‌های صورت گرفته بر علیه اسرائیل بصورت روزانه شده است.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه در این همایش حضور خود در جمع مردم ورامین را عیدی روز ولادت امام رضا (ع) دانست و گفت: نهضت ۱۵ خرداد و نتیجه آن انقلاب اسلامی از نقاط برجسته تاریخ معاصر جهان است و اگر کتاب‌هایی که در حوزه انقلاب اسلامی توسط اساتید برجسته دنیا قلم زده شده است را ملاحظه کنیم شاهد هستیم که انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ معاصر است.

وی افزود: در زمانی دین از حوزه عمومی به حوزه خصوصی جوامع برده شده بود و دلسوزان برای مبارزه با این جریان تلاش می کردند و کسی که قائل به این نبود که با نام دین می‌توان به مقابله با استکبار رفت و آنچه که نهضت امام و ۱۵ خرداد را برجسته کرد این بود که یک عالم دینی در راس این هدف قرار گرفت و توانست دین را به عموم جامعه منتقل کند.

جلال زاده با اشاره به اینکه هدف امام راحل تشکیل حکومت دینی بود اظهار کرد: امام راحل یک پنجره جدید را بر روی دنیا گشودند و بعد از وقوع انقلاب اسلامی هر کجا آزادی خواهان پای در راه مبارزه با مستکبرین گذاشتند مدیون نهضت امام خمینی(ره) و جریان ۱۵ خرداد هستند و آنها باور کردند که با نام دین می توانند به پیروزی برسند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام راحل مسیری را گشودند که نشان دادند به نام دین می توان هویت و خواسته های متعالی الهی را دید و آموزه های های دینی به ما نشان داد که نباید ظلم کرد و نباید زیر بار ظلم هم رفت و این در سایه وقوع حادثه عظیم 15خرداد بود که نشان داد می توان در سایه دین به عالی ترین درجات رسید.

وی تلاش کفار و غربی‌ها برای از بین بردن دین را از اهداف پلید آنها دانست و تصریح کرد: ۱۵ خرداد از نقاط عطف برجسته و ممتاز بزرگ ملت بزرگ ایران است و مردم دیار ۱۵ خرداد در دشت ورامین در این راه نقش ویژه و برجسته دارند و اگر می‌خواهیم با نهضت امام آشنا شویم ۱۵ خرداد دشت ورامین در آن سهیم و دارای ویژگی برجسته‌ای دارد و نقطه ممتاز این قیام شناخته شدن زمان قیام برای قیام کنندگان آن است تا از لحظه شناسی بعد از دو دهه این خون‌ها ببار نشیند و انقلاب اسلامی پیروز گردد.

جلال زاده با تقدیر از نقش شهدای دشت ورامین گفت: سایر شهدای این دیار مانند شهدای ۱۵ خرداد در زمانی که باید به میدان می‌آمدند حضوری با بصیرت داشتند و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این دیار زبانزد هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون نیز مردم ایران اسلامی همان مُهری را که چهل و چهار سال قبل بر سینه زدند که یا مرگ یا خمینی حالا با مُهر یا مرگ یا خامنه‌ای حفظ کرده‌اند و نسل جوان باید با هدایت‌ها خصوصا نهضت جهاد تبیین تاریخ و رشادت‌های گذشتگان خود را باور کنند تا بتوانیم دست غارتگران کشور را قطع کنیم.

وی افزود: ما در سوریه با سلاح دین جهان اسلام را نجات دادیم و دنیا دید که با سردار مالک اشتر زمان خودش نقشه‌های غرب را متلاشی کرد و غربی‌ها اکنون شبانه روز مطالعه می‌کنند که چگونه این پیروزی را کسب و راهبرد غربی‌ها را خنثی کرد و آنها شکست خوردند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما باید قدردان جریان ۱۵ خرداد باشیم و دشمنان ما به این مراسم‌ها چشم دوخته‌اند و باور کنید دشمن در راهپیمایی‌ها و مراسم ها نفرات را ارزیابی می‌کنند و حضور با صلابت مردم در چنین مراسم‌هایی باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌گردد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان همایش ملی ستارگان درخشان تجلیل به عمل آمد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar