آخرین خبر/این کلیپ ورود به جو  راکت ۲۳ تنی خارج از کنترل چین (معروف به لانگ مارچ ۵ بی) را نشان می دهد که بامداد امروز وارد جو زمین شد. 

این سومین فرود کنترل نشده چین است و چین زباله های فضایی ناشی از مراحل راکت فضایی خود به درستی مدیریت نمی کند. 

در سال ۲۰۲۰، چین یک کپسول فضایی قابل استفاده مجدد را بدون خدمه رها کرد. این تقویت کننده بر روی روستاهای ساحل عاج در غرب آفریقا سقوط کرد و خسارت مالی به بار آورد، اما کسی آسیبی ندید. دومین پرتاب چین در سال گذشته در اقیانوس هند سقوط کرد. خوشبختانه، تا کنون به نظر نمی‌رسد که ورود مجدد راکت منجر به آسیب یا جراحت شده باشد، اما چین قصد دارد ماژول بعدی ایستگاه فضایی خود را ماه اکتبر پرتاب کند، که به این معنی است که باید منتظر بازگشت کنترل‌نشده دیگری از راکت آنها به زمین باشیم. 

راه مسئول پرتاب راکت به فضا چیست؟ راه‌های متعددی وجود دارد که چین می‌تواند خطر آسیب به یک منطقه پرجمعیت را با زباله‌های ناشی از راکت هایش کاهش دهد: 

اول- چین می تواند پس از رهاسازی محموله در فضا مقداری سوخت ذخیره کرده و موتور راکت را دوباره روشن کند، بنابراین راکت به صورت کنترل شده از مدار خارج می شود و در وسط اقیانوس سقوط می کند. 

دوم - راکت را قبل از رسیدن به مدار متوقف کنید. سپس راکت بلافاصله در اقیانوس آرام در یک منطقه امن از پیش تعیین شده به زمین بازمی گردد.
 اجازه دادن به یک راکت که مدتی به دور زمین می چرخد و سپس به صورت تصادفی در جایی وارد جو شده و امیدوار باشیم در آب سقوط کند، کاملاً اشتباه و غیرمسئولانه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar