ایرنا/ رئیس پلیس راه کشور گفت: محور مرزن آباد به سمت تهران به دلیل بار ترافیکی سنگین امروز چهارشنبه هشتم فروردین مسدود اعلام شده است و این محدودیت تردد تا تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد.

سردار حسن مؤمنی روز چهارشنبه افزود: اکنون در همه جاده‌های کشور شاهد تردد پرحجم هستیم ولی در محورهای شمالی تردد سنگین و نیمه سنگین است.
وی افزود: در حال حاضر بار ترافیکی در محور هراز نیمه سنگین است و در محورهای چالوس، آزاد راه تهران - شمال و جاده قدیم چالوس هم تردد پر حجم گزارش شده است.
رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: از ساعت ۱۳ امروز به دلیل بار ترافیکی سنگین محور مرزن آباد به سمت تهران مسدود اعلام شده است و این محدودیت تردد تا تخلیه بار ترافیکی ادامه دارد اما از جاده قدیم تا پل زنگوله برای محلی ها امکان تردد وجود دارد.
سردار مؤمنی در مورد تصمیم گیری در زمینه مسدود شدن جاده ها و اعمال محدودیت‌ها گفت: با توجه به موج بازگشت مسافران بر اساس شرایط جاده محدودیت‌ها را اعلام می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تاکنون ۳۴۰ میلیون تردد در محورهای کشور ثبت شده است، تصریح کرد: بیشترین تردد مربوط به دیروز هفتم فرودین با بیش از ۲۹ میلیون تردد بود.

۴۴ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو است

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته در این ایام ۴۰درصد تصادفات به دلیل بی‌توجه به جلو بود، گفت: خستگی، خواب آلودگی و بی‌توجهی به جلو از دلایل اصلی تصادفات است همچنین ۴۴ درصد تصادفات امسال به دلیل بی‌توجهی به جلو است.
سردار مؤمنی گفت: ۳۰ درصد تصادفات به علت واژگونی است که به دلیل خستگی و خواب آلودگی اتفاق می‌افتد.
وی اضافه کرد: در حوادث رانندگی نوروز امسال از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا امروزهشتم فروردین)، ۵۴۹ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند، تصریح کرد: به دلیل اینکه شماری از مصدومان در بیمارستان‌ها بستری هستند احتمال افزایش آمار فوتی‌ها وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar