تسنیم/ تنها ۶ هفته دیگر تا تعیین سرنوشت قهرمان و ۲ تیم سقوط کننده فصل بیست و سوم لیگ برتر باقی مانده و رقابت در صدر و قعر جدول به اوج حساسیت رسیده است.
در حالی که تنها 2 دیدار از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده، رقابت در صدر و قعر جدول حساس‌تر از قبل دنبال می‌شود. در بالای جدول لیگ بیست و سوم، اختلاف سرخابی‌ها تنها یک امتیاز بوده و در قعر جدول هم فاصله امتیازات بسیار نزدیک است. با این شرایط قعرنشینان و بالانشینان لیگ 6 هفته حساس را پیش رو دارند.


ابتدا جدول لیگ را مرور می‌کنیم و سپس به بررسی برنامه بازی‌ها می‌پردازیم.
استقلال اکنون با 53 امتیاز در صدر جدول است و پرسپولیس با یک امتیاز کمتر رقیب دیرینه را تعقیب می‌کند. هفته بیست و پنجم لیگ برتر یکی از حساس‌ترین هفته‌ها برای دو تیم مدعی قهرمانی است. طبق برنامه در این هفته، تراکتور میزبان استقلال خواهد بود و پرسپولیس در تهران مقابل سپاهان قرار می‌گیرد. از طرف دیگر سرخابی‌ها در هفته بیست و هشتم با نساجی و استقلال خوزستان دو کاندیدای سقوط دوئل می‌کنند تا این هفته در سرنوشت قهرمانی و فانوس به دست‌های لیگ نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.
نکته جالب اینکه اگر سرنوشت قهرمانی به هفته سی‌ام بکشد همه چیز در تهران روشن خواهد شد. در این هفته استقلال میهمان پیکان است و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد. در صورتی که خودروسازان بر میزبانی خود در ورزشگاه پاس قوامین اصرار کنند و آبی‌پوشان شانس قهرمانی داشته باشند و البته قهرمان شوند، شاگردان نکونام ناچارند بدون تماشاگر جام را بالای سر ببرند مگر اینکه سازمان لیگ تدبیر دیگری بیندیشد.


برنامه 6 هفته آینده پرسپولیس و استقلال به شرح زیر است:
در پایین جدول اگر چه روی کاغذ هوادار و پیکان 25 امتیازی هم شانس سقوط محسوب می‌شوند اما فولاد خوزستان (21 امتیاز)، استقلال خوزستان (20 امتیاز)، نساجی مازندران (19 امتیاز) و صنعت نفت آبادان (16 امتیاز) کار سخت‌تری برای بقا در لیگ برتر دارند. نفتی‌ها دومین سالی است که به عنوان تیم فانوس به دست در منطقه خطر قرار گرفته‌اند.
هر چند با توجه به شرایط جدولی هر 4 تیم حاضر در منطقه خطر بازی‌های پُر استرسی پیش‌رو دارند، اما به نظر می‌رسد فولاد بازی‌های بسیار سختی دارد. شاگردان ویسی باید به مصاف استقلال، تراکتور، آلومینیوم اراک و نساجی بروند. طبق برنامه در هفته‌های 27 و 30 دو تیم کاندیدای سقوط باید مقابل هم صف‌آرایی کنند. در هفته بیست و هفتم استقلال خوزستان و نساجی مازندران باید مقابل هم قرار بگیرند و در هفته پایانی فولاد میهمان نساجی است.


برنامه 6 بازی پایانی قعرنشینان جدول را در زیر ملاحظه می‌کنید:


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید