ایسنا/سرمربی تیم ملی ایتالیا قراردادش را با فدراسیون والیبال این کشور تا پس از مسابقات جهانی فیلیپین تمدید کرد.
نتایج خوب تیم ملی والیبال ایتالیا، فدراسیون والیبال این کشور را بر آن داشت تا همکاری خود را با فردیناندو دی‌جورجی تمدید کند. این مربی ایتالیایی قرار است تا سال ۲۰۲۶ هدایت تیم ملی مردان ایتالیا را بر عهده داشته باشد و در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا هدایت لاجوردی‌پوشان را عهده‌دار خواهد بود.
در دوره فردیناندو دی‌جورجی، تیم ملی مردان ایتالیا موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. او جمله قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ و همچنین مدال‌های طلا و نقره مسابقات قهرمانی قاره اروپا را در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به دست آورد. بنابراین تعجب‌آور نیست که فدراسیون ایتالیا تصمیم به تمدید همکاری با این مربی موفق تا سال ۲۰۲۶ بگیرد.
فدراسیون والیبال ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: علاوه بر نتایج فوق‌العاده‌ای که به دست آمده، دی‌جورجی کاملا توانسته سبک والیبال ایتالیا را متحول کند. موفقیت‌هایی که ما در چند سال قبل داشته‌ایم تصادفی نبوده و هدف اصلی ما ادامه موفقیت‌ها در رویدادهای مختلف است.
مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ به میزبانی فیلیپین و مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۶ دیگر اهداف این مربی روی نیمکت ایتالیاست.
سرمربی ایتالیایی نیز رضایتش را از تمدید قراردادش پنهان نکرد و گفت: با توجه به استعدادهای جوان، تمایل زیادی داشتم که این راه را با هم ادامه دهیم. در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌ایم و از اینکه می‌توانم به کارم ادامه دهم بسیار خوشحالم. از اعتمادی که به من شده است متشکرم. ما با بالاترین تعهد برای کسب بهترین نتایج به کار خود ادامه خواهیم داد.

ایتالیا یکی از رقیبان اصلی ایران برای صعود به بازی‌های المپیک پاریس است. در واقع هدف اصلی ایتالیایی‌ها شروع خوب در لیگ ملت‌ها خواهد بود چون ایتالیا برای صعود به بازی‌های المپیک پاریس نیاز به جمع‌آوری امتیاز دارد. ایتالیا در مسابقات انتخابی المپیک سال گذشته نتوانست کسب سهمیه کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید