فارس/ عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: جرایم سنگین مالی بازدارندگی داشته و باعث کاهش پرونده های انضباطی فوتبال شده است.
مهدی دادرس در مورد اینکه جرایم و تنبیهات کمیته انضباطی بازدارندگی لازم را برای فوتبالیست، مربیان و حتی تماشاگران ندارد و بازهم شاهد بدرفتاری ها از سوی آنها هستیم،اظهار داشت: جرایم به نظرم به اندازه کافی بازدارنده هست. بخصوص بعد از افزایش مبالغ جرایم، بازیکنان و مربیان مراقب هستند که درآمدشان به خاطر جریمه کم نشود! این جرایم مالی به بازیکنان و مربیان لطمه می زند و بازدارندگی دارد و اثر خودش را می گذارد.وی افزود: ولی متاسفانه باید بگویم که در لیگ های پایین تر اوضاع خوب نیست. به دلیل اینکه کمتر مورد رصد رسانه ها قرار می گیرند خشونت ها و دعوا در این لیگ ها بیشتر شده است البته در مورد تماشاگران باید بگویم که فوتبال و ورزشگاه محل تخلیه هیجان است، ضمن اینکه فوتبال جزیره ای جدا از جامعه نیست و تماشاگرانش از همین جامعه وارد ورزشگاه می شوند.عضو کمیته استیناف فدراسین فوتبال تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم که جامعه نسبت به گذشته خشن تر شده است.

در جامعه رفتارهای پرخاشگرایانه زیاد می بینیم و به گونه ای که انگار برخی با هم دشمن هستند. اجازه بدهید مثالی بزنم در گذشته هم در جامعه کیف قاپی و موبایل قاپی وجود داشت اما اکنون شاهدیم که گاهی برخی با قمه این کار را می کنند و به اصطلاح زورگیری می کنند. اینها همه نشان از خشن شدن جامعه دارد..
دادرس تاکید کرد: گاهی مجبور می شویم بازی ها را بدون تماشاگر کنیم هرچند زمانی در برنامه 90 می گفتند که کجای دنیا تماشاگران را محروم می کنند اما واقعیت این است که در همه جای دنیا چنین احکامی صادر می شود و تماشاگران از حضور در ورزشگاه محروم می شوند. البته باید بگویم که تماشاگران فوتبال با تماشاگران کنسرت و برنامه های هنری فرق دارد.

فوتبال بازی هیجانات است و نمی توان انتظار داشت تماشاگران فوتبال مثل تماشاگران در کنسرت فقط دست بزنند! برای این خشونت و پرخاشگری هم می توان از نظریات جامعه شناسان وروانشناسان استفاده کرد تا مقداری این وضع بهتر شود اما بازهم نمی توان گفت در آنصورت همه چیز درست می شوند اما اوضاع بهتر خواهد شد. جرایم سنگین مالی 200 میلیون و 300 میلیون هم قطعا برای بازیکنان و مربیان بازدارندگی لازم را خواهد داشت زیرا ارقام قابل توجهی می شود.وی افزود: این جرایم باعث کاهش پرونده ها در کمیته های انضباطی و استیناف شده است البته من آمار دقیقی در خصوص میزان کاهش پرونده ها ندارم اما از نظر حجم کاری که انجام می شود می توانم بگویم که مقداری این پرونده ها کم شده است


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید