فارس/کادر پزشکی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا 2024 تایلند رکورد جالبی از خود ثبت کردند.
با هماهنگی انجام گرفته از سوی فدراسیون فوتبال امسال یک پزشک، یک فیزیوتراپیست و یک ماسور همراه ملی‌پوشان به جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 اعزام شده‌اند.دکتر علی پورمند پزشک تیم ملی فوتسال با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه به دلیل اهمیت مسابقات با هماهنگی کمیته فوتسال فدراسیون امسال با امکانات کامل در این تورنمنت حاضر شدیم‌.

از لحاظ دارویی هیج مشکلی نداریم و تجهیزات فیزیوتراپی، تخت ماساژ و تمام امکاناتی که یک تیم در استانداردهای حرفه‌ای نیاز دارد را به بانکوک آورده‌ایم. وی ادامه داد: اردوی ما در انتهای اسفند شروع شد و در تمام تعطیلات نوروز بازیکنان تمرینات پرفشاری را گذراندند.

به هرحال در چنین شرایطی که لیست انتخابی باید تهیه شود، بازیکنان حتی در تمرین با همان قدرت مسابقه حاضر می‌شوند و امکان مصدومیت وجود دارد اما خوشبختانه نه تنها شاهد این اتفاق نبودیم بلکه سالار آقاپور و مسلم اولادقباد، ۲ لژیونری که از اسپانیا با مصدومیت به تیم اضافه شدند، با کمک همکار فیزیوتراپیستم بهنام مرتضایی به مسابقات رساندیم.
پورمند که سابقه طولانی در همراهی تیم‌های مختلف ورزشی در تورنمنت‌هایی چون المپیک، بازی‌های آسیایی و ... در کارنامه دارد، گفت: از ماه‌ها قبل برای تغذیه بازیکنان برنامه‌ریزی کردیم و در خلال اقامت تیم در هتل هر روز غذاهای تیم را قبل از سرو شدن بررسی می‌کنیم تا هم از لحاظ سلامت و هم ذائقه در بهترین حالت برای استفاده بازیکنان باشد. وی با اشاره به اینکه فوتسال یکی از رشته‎‌های پربرخورد و پرمصدومیت است گفت: خوشبختانه بازیکنان ما از نظر فیزیکی چنان قبل از مسابقه از لحاظ بدنی آماده می‌شوند که در چهار مسابقه‌ای که گذرانده‌ایم کادر پزشکی حتی یکبار درون زمین نرفته‌ که در نوع خودش یک رکورد است.

پزشک تیم ملی فوتسال در پایان گفت: امین راحمی‌پور که به عنوان ماسور در کادر سه نفره ما حضور دارد پس از هر بازی مسئولیت ریکاوری فیزیکی بازیکنان را برعهده دارد و گرچه روزهای پرفشاری را می‌گذارند اما همه از پیروزی‌های متوالی تیم ملی فوتسال و صعود به جام جهانی خوشحالیم و ان‌شاالله با قهرمانی همه‌ خستگی‌ها به خاطره تبدیل می‌شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید