ایرنا/پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: ارزش معنوی استقلال و پرسپولیس ماحصل سال‌ها زحمت و تلاش است و امیدوارم با مدیریت صحیح شاهد اتفاقات خوبی در این راه باشیم.
حسین عبدی در خصوص واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس واکنش اظهار داشت: اتفاقی که الان افتاده این است که مدیریت معنوی برند و نام تجاری این دو تیم، دست‌خوش تغییر و تحول شده و نباید فراموش کرد این برند نیز ماحصل حمایت‌های مردم و تماشاگران و البته پیشکسوتانی است که برای این دو تیم بزرگ بازی و کسب اعتبار کرده‌اند.
وی ادامه داد: در گذشته فوتبال شکل و رسمی دیگر داشت، در در زمین‌های خاکی تمرین و در آزادی مسابقه می‌دادیم،‌ به نظر من ارزش‌گذاری معنوی این دو باشگاه خیلی بالاست و امیدوارم حرکتی که آغاز شده به خوبی مدیریت شود تا شاهد اتفاقات خوبی در فوتبال ایران باشیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان یادآور شد: تیم جدید مدیریتی باید بر اساس استانداردهای فوتبال روز دنیا حرکت کند، نکته مهم این است که نباید شاهد ریخت و پاش‌های بی‌رویه باشیم چراکه با یک حرکت اشتباه دچار مشکل خواهیم شد. سرمایه‌گذاری با هزینه‌کرد بی‌رویه تفاوت بسیار دارد و امیدوارم با حرکت در مسیر درست، شاهد توسعه فنی و کیفی استقلال و پرسپولیس باشیم.
عبدی در واکنش به این سئوال که شرایط لیگ برتر فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: از نظر کیفی لیگ خوبی را شاهد نبودیم و این اتفاق سال قبل هم رخ داد. متاسفانه برخی تیم‌ها فقط می‌آیند که بازی کنند و هدف اولشان این است که نتیجه را واگذار نکنند. هر چند الان در بالای جدول شاهد رقابت استقلال و پرسپولیس با اختلاف یک امتیاز هستیم اما در کل کیفیت لیگ، بسیار پائین بود.
پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سئوال که در هفته‌های پایانی لیگ کدام تیم بهتر بوده و شانس قهرمانی دارد، خاطر نشان کرد: مردم فوتبال را خوب درک می‌کنند و امیدوارم هر تیمی که بهتر عمل کند این فرصت را داشته باشد تا با قهرمانی لیگ رابه پایان ببرد. نکته مهم در این میان به رضایت هواداران باز می‌گردد و امیدوارم در نهایت آنها از این فوتبال لذت ببرند.

سرمربی سابق تیم فوتبال نوجوانان ایران در پاسخ به این سئوال که چرا از استعدادهای جوان فوتبالی در لیگ برتر آنطور که باید استفاده نمی‌شود، تاکید کرد: بیشتر بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان در حال حاضر با تیم‌های لیگ برتری تمرین کرده و چند بازیکن هم در این مسابقات فرصت بازی داشته‌اند اما باشگاه‌ها هم در روند فعالیت خود معذوریت‌هایی دارند که به آنها حق می‌دهیم. البته چند بازیکن ما از کشورهای اروپایی و لیگ‌های معتبر پیشنهادهایی داشته‌اند که این امر نشان می‌دهد آنطرف آب‌ها استعدادهای ما را بهتر دیده‌اند و شرایط حضور این بازیکنان را در تیم‌های خود مهیا می‌کنند. هدف ما این است که همانند تیم نوجوانانی که داشتیم در رده جوانان نیز با همان برنامه کار کنیم تا پشتوانه خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران فراهم کنیم.
عبدی با اشاره به برد العین برابر النصر و الهلال عربستان که با سرمایه‌گذاری کلان در آسیا به دنبال موفقیت هستند، گفت: سال‌هاست زنگ خطر در آسیا برای ما به صدا درآمده و اگر کمی کوتاهی کنیم از تیم‌های این قاره جا خواهیم ماند. فوتبال امروز با گذشته تغییرات بسیاری دارد و همه تیم‌های آسیا از جمله افغانستان، میانمار و حتی نپال هم سرمایه‌گذاری عظیمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته این مختص به فوتبال نیست اما این سرمایه‌گذاری در فوتبال بیشتر دیده می‌شود و امیدوارم مسئولان امر به آن اشراف کامل و جامع داشته باشند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید