ورزش 3/پدرو روچا به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد.
پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد اینکه ممکن است در انتخاب روچا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکلاتی به وجود بیاید اما درنهایت روز جمعه این اتفاق بدون مشکل خاصی رخ داد.
روز جمعه از ساعت ۹:۱۵ به وقت محلی، کمیسیون انتخابات برای مشخص شدن رئیس فدراسیون تشکیل جلسه داد و نتیجه نهایی آن چیزی نبود جز انتخاب پدرو روچا، تنها نامزد انتخاب فدراسیون، به‌عنوان رئیس.
روچا در حال حاضر به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مربوط به فدراسیون تحت بازجویی قرار دارد. در روزهای اخیر اعلام شده بود که این پرونده ممکن است بر روی انتخاب او به‌عنوان رئیس فدراسیون تاثیر بگذارد اما در جلسه امروز این شبهات رد شد.

روچا جانشین لوئیس روبیالس است، رئیس سابق بدنام فدراسیون که پس از حواشی به وجود آمده با جنیفر هرموسو و سپس فساد مالی از این سمت برکنار شد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است:«پدرو روچا امروز پس از دریافت حمایت اکثریت اعضای مجمع این نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا، به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.»
دیروز هم شورای ملی ورزش اسپانیا در جلسه‌ای گرد هم آمدند، آنها تصمیم به ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر فدراسیون گرفتند و در مهم‌ترین تصمیم، روچا را تعلیق نکردند تا این مرد ۶۹ ساله امروز به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.
با این وجود اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد انتخاب روچا به‌عنوان رئیس فدراسیون وجود دارد. چراکه او و روبیالس که در گذشته در نقش‌های رئیس و معاون بودند، همچنان در تحقیقات فساد مالی تحت بازجویی قرار دارند و ممکن است مشکل جدیدی به وجود بیاید.
با این حال با توجه به برگزاری یورو و المپیک در تابستان پیش رو و همچنین میزبانی اسپانیا  در جام جهانی ۲۰۳۰ و آمادگی برای آن، اعضای فدراسیون نمی‌خواستند هیچ وقتی را تلف کنند و تصمیم گرفتند روچا رو که تنها نامزد انتخابات فدراسیون بود به‌عنوان رئیس انتخاب کنند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید