زومیت/ فکر می‌کنید اجرای بازی شوتر روی ویژن پرو چه حس‌وحالی دارد؟‌ ویدیوی جدید یکی از کاربران هدست اپل، به این سؤال پاسخ می‌دهد.

کاربری به‌ نام CharlieIntel با انتشار ویدیویی در ایکس (توییتر سابق)، بازی پرطرفدار Call of Duty را با روشی جالب به‌تصویر کشیده که با بازدید و استقبال فراوانی مواجه شده است. این ویدیو، گیم‌پلی معمولی نیست و درواقع اجرای بازی مذکور را روی هدست واقعیت مجازی اپل نشان می‌دهد.

ویژن پرو امکان اتصال کنترلر را دارد و بدین‌ترتیب دارندگان هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌توانند از آن برای اجرای بازی‌ روی نمایشگر مجازی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کنند.

نکته‌ی جالب درمورد ویدیوی Call of Duty این است که گیمر هنگام بازی‌کردن می‌تواند پرسونای فضایی دوستانش را نیز که در محیط مجازی کنار او هستند ببیند.

پرسونا به شخصیت مجازی دارندگان ویژن پرو گفته می‌شود که در نسخه‌های اولیه، فقط حالات صورت آن‌ها را برای تعامل با دیگران در فضای مجازی شبیه‌سازی می‌کرد و ازنظر ارائه‌ی صدا عملکرد خیلی دقیقی نداشت.

اپل با انتشار نسخه‌ی بتای visionOS 1.1، پرسونا را «فضایی» (Spatial) کرده و قابلیت نمایش لحظه‌ای حالات صورت و حرکت دست‌ها را به‌ارمغان آورده است و ازطرفی صدای پرسونای کاربران با دقت بیشتری ارائه می‌شود.

قیمت اپل ویژن پرو در نسخه‌ی پایه ۳٬۵۰۰ دلار تعیین شده که درمقایسه‌با قیمت هدست واقعیت مجازی رقبا ازجمله کوئست ۳ خیلی بیشتر است. درمقام مقایسه، کوئست ۳ با برچسب ۵۵۰ دلاری به‌فروش می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم