دیجیاتو/ یکی از منابع آگاه بازار ادعا می‌کند هر دو مدل آیفون 16 پرو با ظرفیت حافظه پایه 256 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

یکی از منابع آگاه بازار با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا می‌کند هر دو مدل آیفون 16 پرو با ظرفیت حافظه پایه 256 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در این صورت برای اولین‌بار گزینه ظرفیت پایه 128 گیگابایتی برای نسخه پرو حذف می‌شود.

درحال‌حاضر، آیفون 15 پرو 6.1 اینچی اپل با ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی با قیمت 999 دلار عرضه می‌شود. این درحالی است که آیفون 15 پرو مکس 6.7 اینچی با ظرفیت حافظه 256 گیگابایتی با قیمت پایه 1199 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

آیفون 16 پرو ظاهراً با ظرفیت حافظه پایه مشابه آیفون 16 پرو مکس معرفی می‌شود
براساس پست منتشر شده توسط حساب LeaksApplePro در ایکس، اپل ظرفیت پایه فضای ذخیره‌سازی آیفون 16 پرو آینده را به 256 گیگابایت افزایش می‌دهد تا با حداقل ظرفیت پایه آیفون 16 پرو مکس مطابقت داشته باشد.

گفتنی است این حساب کاربری، هیچ سابقه‌ای اخیراً در مورد افشای اطلاعات یا شایعات دقیق اپل ندارد. بنابراین درباره صحت و سقم این ادعا هنوز نمی‌توان اظهارنظر کرد. بااین‌حال، این ادعا مطرح شده است و می‌تواند درست باشد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی برای آیفون کفایت می‌کند یا خیر.

اگر آیفون 16 پرو با ظرفیت حافظه پایه 128 گیگابایتی معرفی شود، کاربران هنوز سه گزینه فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و یک ترابایت را در اختیار دارند. در ماه ژانویه نیز خبری غیررسمی منتشر شد که ادعا می‌کرد هر دو مدل آیفون 16 پرو با دو برابر حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه‌های آیفون 15 پرو، از یک ترابایت به 2 ترابایت در دسترس خواهند بود.

درنهایت باید منتظر ماند و دید اپل چه تصمیمی در مورد ظرفیت حافظه پایه آیفون 16 می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم