دیجیاتو/ بایدو همچنین از ابزارهایی برای توسعه چت‌بات هوش مصنوعی بدون دانش کدنویسی رونمایی کرد.

شرکت چینی بایدو، در رقابت با OpenAI، چند ماه پیش نسخه جدیدی از چت‌بات ارنی (Ernie) را منتشر کرد. اکنون «رابین لی»، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده که تعداد کاربران این چت‌بات از 200 میلیون فراتر رفته است.

براساس گزارش CNBC، مدیرعامل بایدو در کنفرانس این شرکت با عنوان «همه یک توسعه‌دهنده هستند»، درباره هوش مصنوعی سخنرانی کرده است. در این کنفرانس حدود 5000 نفر حضور داشتند. او ضمن اعلام اینکه تعداد کاربران چت‌بات این شرکت از 200 میلیون نفر بیشتر شده است، از سه ابزار AgentBuilder ،AppBuilder و ModelBuilder رونمایی کرد. به گفته این شرکت، این ابزارها به کاربران امکان می‌دهند بدون هیچ دانش کدنویسی خاصی و بر پایه سیستم‌های بایدو، اپلیکیشن‌ و چت‌بات هوش مصنوعی بسازند.

چت‌بات شرکت بایدو و آینده هوش مصنوعی در چین
بایدو بیش از یک سال پیش چت‌بات ارنی را معرفی کرد و در ماه اوت 2023 (شهریور 1402) چراغ سبز دولت چین را برای استفاده عمومی کاربران دریافت کرد. این چت‌بات براساس مدل زبانی بزرگ بایدو ساخته شده است. شرکت‌های مختلفی مانند آنر نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی ارنی را در گوشی‌های خود ادغام کرده‌اند.

به گفته بایدو، تا اواخر 2023، حدود 26 هزار کسب‌وکار به‌طور ماهانه به قابلیت‌های ارنی دسترسی داشتند. این شرکت ادعا می‌کند که ارنی هر روز بیش از 50 میلیون درخواست را پاسخ می‌دهد.

از سویی، رقابت سنگین برای توسعه هوش مصنوعی مولد منجر به افزایش تقاضا برای تراشه‌های انویدیا شده، اما کنترل و ممنوعیت صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی از سوی ایالات‌متحده، در دو سال گذشته دسترسی چین به نیمه‌رساناها را محدود کرده است.

بااین‌حال، مدیرعامل بایدو گفته که ذخیره تراشه‌های هوش مصنوعی، این شرکت را قادر می‌سازد تا توسعه ارنی در یک یا دو سال آینده ادامه داشته باشد. مدتی پیش نیز یکی از مدیران Alibaba در مصاحبه‌‌ای گفت که تخمین می‌زند چین از نظر توسعه هوش مصنوعی حدود دو سال از ایالات‌متحده عقب‌تر باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم