ترنجی/ مدت‌هاست که شایعاتی پیرامون نسل بعدی تبلت‌های اپل به‌گوش می‌رسد و گفته می‌شود که این شرکت درنظر دارد تا سری آیپد ایر را مشابه مدل‌های پرو، در دو اندازه عرضه کند. درحالی‌که نسل بعدی آیپد پرو به پنل OLED نمایشگر مجهز خواهد شد، به‌نظر می‌رسد که فناوری استفاده‌شده در آیپد پرو 12.9 اینچی فعلی به آیپد ایر 12.9 اینچی راه یافته و این دستگاه از پنل Mini-LED برخوردار خواهد بود.

پنل Mini-LED نمایشگر آیپد ایر 12.9 اینچی
به‌گفته راس یانگ، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants، آیپد ایر 12.9 اینچی که انتظار می‌رود در ماه آینده میلادی معرفی شود، مانند آیپد پرو 12.9 اینچی فعلی به نمایشگر Mini-LED مجهز خواهد شد. آیپد ایر 10.9 اینچی فعلی به یک پنل LCD استاندارد مجهز شده است و حرکت به سمت فناوری مینی ال‌ای‌دی برای مدل 12.9 اینچی باعث افزایش روشنایی برای محتوای HDR، رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و موارد دیگر می‌شود.

یانگ این اطلاعات را در پستی در X به اشتراک گذاشته شده است. او بیان می‌کند که آیپد ایر 12.9 اینچی از پنل‌های Mini-LED باقی‌مانده آیپد پرو 12.9 اینچی استفاده خواهد کرد و مصرف انرژی کمتر را به‌عنوان یکی دیگر از مزایای آن اعلام کرد.


با توجه به اینکه اپل موجودی پنل‌های Mini-LED با ابعاد 10.9 اینچی را در اختیار ندارد، این احتمال وجود دارد که iPad Air کوچک‌تر از همان پنل LCD استفاده کند.

درهمین‌حال، انتظار می‌رود که مدل‌های بعدی آیپد پرو به پنل‌های OLED مجهز شوند که رنگ مشکی خالص را با غلطت عالی سایر رنگ‌ها و نسبت کنتراست بی‌نهایت ترکیب می‌کند.

یانگ سابقه خوبی در زمینه شایعات مربوط به اپل دارد، بنابراین این اطلاعات در مورد iPad Air احتمالاً دقیق است. انتظار می‌رود هر دو سری آیپد ایر و آیپد پرو اپل در ماه آینده میلادی به‌صورت رسمی معرفی شوند.

نظر شما درباره استفاده از پنل Mini-LED نمایشگر iPad Air آینده اپل چیست؟

 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم