گیم فا/ ابزارهای هوش مصنوعی همچون ChatGPT بهره‌­وری را برای بسیاری سرعت بخشیده‌­اند. این ابزارها در عین حال می­‌توانند جریان کاری را با فرمان­‌های کپی پیست، به پروسه‌ای نه چندان روان تبدیل کنند. بهتر است خود را برای خداحافظی با چنین پروسه‌­های طاقت­­‌فرسایی آماده کنید چرا که Logitech ماوسی را با دکمه‌­ای مخصوص هوش مصنوعی تولید کرده است.
  
این ماوس جدید که با نام Signature AI Edition Mouse عرضه شده، در واقع نسخه‌­ای از همان Signature M750 محبوب است که از لحاظ بهینگی بسیار موثرتر عمل می­‌کند. می­‌توان گفت این محصول تقریبا با مدل ذکر شده به عنوان پایه یکسان است اما دکمه‌­ای برای آن تعبیه شده که برنامه­‌ای به خصوص بر پایه ChatGPT، با نام Logi AI Prompt را اجرا می‌کند.

درک چنین ایده­‌ای نباید آنچنان دشوار باشد. به جای آنکه بین برنامه‌­های مختلف جابه‌­جا شوید یا پنجره­ای جدید باز کنید، برنامه Prompt Builder بالای هر چیزی که در حال کار روی آن هستید باز می‌­شود. برای مثال اگر در حال پیش‌نویس ایمیلی باشید، کافی است این دکمه را بفشارید، ایده­‌های کلی خود را توصیف کنید و اجازه دهید تا ChatGPT جادوی خودش را انجام دهد.

Logitech برای ایجاد آشنایی بهتر، تعدادی از فرمان‌­های کارآمد را، به صورت پیشفرض از قبل بارگذاری کرده است. از گزینه­‌های موجود می‌­توان به بازنویسی مطالب، خلاصه کردن و تغییر دادن لحن آکادمیک به لحنی راحت­‌تر اشاره کرد. همچنین امکان شمارش تعداد کلمات فراهم شده است تا ChatGPT نیاز شما به یک متن خلاصه شده یا یک رمان بلند را تعیین کند.

زمانی که هوش مصنوعی پیشنهادهای خود را آماده کرد، متن را پیست می‌­کنید یا در صورت نیاز آن را به طور دلخواه تغییر می­‌دهید.

البته، وجود چنین ماوسی تنها یکی از راه­‌های ادغام دستیاری هوش مصنوعی است. در اوایل سال جاری، مایکروسافت اعلام کرد که روی چنین دکمه‌ای با نام Copilot برای کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌­های Surface کار می‌­کند که آن هم از فناوری­ هوش مصنوعی OpenAI بهره می‌­برد. با این حال یکی از وجه تمایزهای ماوس Logitech، امکان استفاده آن برای هر نرم­‌افزاری، چه در ویندوز و چه در Mac خواهد بود.

شاید انگیزه خرید این ماوس با توجه به قیمت ۴۹.۹۹ دلاری­‌اش ایجاد نشود، اما Logitech این قابلیت را از طریق آپدیت نرم­‌افزاری +Logi Option، فراهم کرده و بدین صورت این قابلیت برای طیف وسیعی از ماوس و کیبوردهایش از جمله سری­‌های MX، Ergo، Signature و Studio، در دسترس خواهد بود.  

ماوس Signature AI Edition این ماه در ایالات متحده آمریکا و اروپا عرضه می­‌شود. به نظر شما نقطه عطف بعدی در این زمینه چه خواهد بود؟ شاید هدفون­‌هایی مجهز به هوش مصنوعی با کلیدهای مخصوص فرمان‌های صوتی؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم