دیجیاتو/ طبق گزارش‌ها، ماسک می‌خواهد در هند یک سرمایه‌گذاری 2 تا 3 میلیارد دلاری انجام دهد و کارخانه جدیدی افتتاح کند.

«ایلان ماسک» به‌دلیل مشکلات اخیر شرکت تسلا، سفر خود به هند را به‌ تعویق انداخته است. غول خودروسازی آمریکایی در ماه‌های گذشته با مشکلاتی ازجمله رشد رقیبان خود و نیز اخراج کارمندان مواجه شده و هفته گذشته نیز تحویل خودروهای سایبرتراک خود را به‌دلیل مشکل در پدال گاز متوقف کرده بود.

مدیرعامل تسلا قرار بود این هفته با «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، دیدار کند، اما اکنون سفر او لغو شده است و در زمان دیگری انجام خواهد شد. ماسک در پست جدیدی می‌گوید:

«متأسفانه، تعهدات بسیار سنگین نسبت به تسلا ایجاب می‌کند که بازدید از هند به تأخیر بیفتد، اما من بسیار مشتاقانه منتظر این دیدار در اواخر سال جاری هستم.»

برنامه‌های ایلان ماسک برای بازار درحال‌رشد هند

ایلان ماسک درباره برنامه‌های خود برای این سفر به جزئیات زیادی اشاره نکرده است، اما منابع رویترز ادعا کرده‌اند که او قصد دارد در این کشور یک سرمایه‌گذاری 2 تا 3 میلیارد دلاری انجام دهد. طبق این گزارش، ماسک به‌دنبال ساخت کارخانه جدیدی در هند است و از بازار کوچک اما روبه‌رشد خودروهای برقی آن به‌عنوان یک فرصت یاد می‌کند.

ماسک هفته گذشته در پست دیگری به رشد بازار خودروهای برقی هند اشاره کرده بود:

«هند متعهد شده است که تا سال 2030، فقط خودروهای برقی بفروشد. این کشور درحال‌حاضر بزرگ‌ترین بازار انرژی خورشیدی است.»
تصمیم ماسک برای به‌تعویق‌انداختن سفر خود به هند، همچنین با برنامه اعلام درآمد سه‌ماهه اول تسلا هم‌زمان شده که این امر نیز احتمالاً روی آن تأثیرگذار بوده است. در تاریخ 23 آوریل (4 اردیبهشت‌ماه) ماسک جلسه‌ای را با سرمایه‌گذاران خواهد داشت تا گزارش مالی تسلا را ارائه کند. البته سفر او به هند ابتدا برای 21 و 22 آوریل (امروز و فردا) برنامه‌ریزی‌شده بود.

تسلا در چند وقت گذشته تلاش زیادی را برای رقابت با تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی به‌کار گرفته است؛ زیرا شرکت‌های رقیب قیمت محصولات خود را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده‌اند. علاوه‌براین، ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که این شرکت درحال تعدیل بیش از 10 درصد کارکنان خود در سراسر جهان است. ماسک با اشاره به این مشکلات، گفته بود که تسلا برای رسیدن به سطح بالاتر، به بازنگری سازمانی کامل نیاز دارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم