سخت افزار/ تلگرام، پیام‌رسان محبوب با بیش از 900 میلیون کاربر فعال ماهانه، اخیراً امکان ارسال ارز دیجیتال تتر (USDT) را از طریق بلاک‌چین اختصاصی خود موسوم به TON برای کاربرانش مهیا کرده است. این قابلیت از طریق ربات «Wallet» در دسترس کاربران قرار گرفته است. گفته‌ها حاکی از آن است که تلگرام دسترسی ایرانیان را به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرده است.

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر خدمات ارز دیجیتال تلگرام در ایران
با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که دسترسی کاربران ایرانی به این سرویس محدود شده و خطر از دست رفتن دارایی‌های آنها وجود دارد. به گفته یکی از کانال‌های خبری ارز دیجیتال، پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بروز مشکلات فیشینگ در کیف پول تلگرام، قوانین احراز هویت برای کاربران جدید فعال شده است.

کاربران ایرانی که در حال حاضر دارایی رمزارزی در کیف پول تلگرام خود دارند و قادر به برداشت آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به ربات پشتیبانی رسمی «Wallet_Supportbot»، درخواست برداشت موجودی خود را ثبت کنند. اما ظاهراً این امکان تنها برای یک بار وجود دارد و در صورت واریز مجدد ارز دیجیتال یا NFT، دیگر قادر به برداشت آن نخواهند بود.


در حال حاضر، وضعیت دقیق دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول تلگرام و سرنوشت دارایی‌های آنها در این پلتفرم، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. کاربران ایرانی که قصد استفاده از این سرویس را دارند، باید با احتیاط عمل کنند و از به خطر انداختن سرمایه خود پرهیز نمایند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم