تکفارس/ هواوی اخیرا گوشی پرچمدار Pura 70 Ultra را با سروصدای زیاد معرفی کرد، اما حالا نتایج ینچمارک آن عملکرد ناامیدکننده‌ای را نشان می‌دهد.

گوشی Pura 70 Ultra مجهز به تراشه جدید Kirin 9010 است و نتایج آن در بنچمارک گیک‌بنچ ۶ برای تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۱۴۴۶ و ۴۵۲۴ شده است که بسیار کمتر از امتیازهای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ است. این امتیازها حتی از تراشه‌های میان‌رده بازار هم کمتر هستند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ امتیازهای ۱۷۴۱ و ۴۵۸۴ را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ دریافت کرده است. سال گذشته سری P60 هواوی از نسخه ۴G این تراشه استفاده کرده بود. همچنین تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در گوشی پوکو F5 امتیازهای ۱۶۸۷ و ۴۳۷۸ را کسب کرده است.

از نظر گرافیکی هم عملکرد Pura 70 Ultra ناامیدکننده بوده است و این گوشی در بنچمارک ۳DMark Wild Life Extreme Unlimited امتیاز ۱۵۳۱ و در تست گرافیکی آنتوتو امتیاز ۱۹۵۳۸۰ را کسب کرده است. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در گوشی شیائومی ۱۲S پرو به ترتیب امتیازهای ۲۷۴۰ و ۴۷۹۶۰۴ و اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ امتیازهای ۱۹۵۶ و ۳۳۷۹۱۵ را کسب کرده است.

 گفتنی است هسته اصلی Kirin 9010 دارای فرکانس ۲.۳۰ گیگاهرتز است که کمی کندتر از Kirin 9000s در سری P60 با سرعت کلاک ۲.۲۶ گیگاهرتز است. همچنین سه هسته با فرکانس ۲.۱۸ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۵۵ گیگاهرتز در داخل Kirin 9010 وجود دارد.

این نتایچ نشان می‌دهند که گوشی هواوی Pura 70 Ultra چقدر پایین‌تر از رقبای خود قرار دارد. سری Pura 70 شامل چهار مدل استاندارد، پرو، پرو پلاس و اولترا می‌شود.

طراحی سری Pura 70 به خاطر وجود یک جزیره دوربین مثلثی شکل در پنل پشتی متمایز می‌شود که قبلا نظیر آن را در سایر گوشی‌ها ندیده‌ایم.

گوشی Pura 70 Ultra دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض ۴۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم