زومیت/ مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین درنهایت به‌ضرر خود اپل خواهد بود.
 
پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان مذکور در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید که چینی‌ها از تلگرام خوششان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته، دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید که از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، درواقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقام‌های چین در حال فشار‌آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده‌ی شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در‌ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در‌نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف درادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار‌دیگر گل‌ به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به‌اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در‌نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم