دیجیاتو/ از زمان عرضه ویژن پرو اپل، شاهد کاربردهای متنوع این هدست در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم. اکنون یک پزشک ارتوپد در برزیل از ویژن پرو برای جراحی موفقیت‌آمیز بیماری که مبتلا به پارگی روتاتور کاف (rotator cuff) شانه بود، استفاده کرده است.

براساس گزارش MacMagazine، جراحی آرتروسکوپی شانه توسط دکتر «برونو گوباتو» (Bruno Gobbato) در بیمارستانی در برزیل انجام شد. گوباتو درباره تجربه استفاده از ویژن پرو برای کمک به او در طول درمان بیمار مبتلا به پارگی روتاتور کاف می‌گوید:

«در جراحی آرتروسکوپی شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می‌شود و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه‌نمایش انجام می‌دهند. با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه بزرگ و با وضوح بالا ببینم و همچنین معاینات و مدل‌های سه‌بعدی بیمار به‌صورت لحظه‌ای در دسترس من است.»
 

استفاده از هدست ویژن پرو اپل در جراحی
در ویدیویی که دکتر گوباتو به‌ اشتراک گذاشته است، می‌توان مشاهده کرد که چگونه ویژن پرو به او کمک کرد تا یادداشت‌ها، عکس‌های اشعه ایکس، ویدیوی دوربین‌ درون کتف بیمار و موارد دیگر را در حین عمل ببیند.

این دکتر همچنین قبلاً از هولولنز مایکروسافت برای انجام عمل جراحی استفاده کرده بود و با نحوه کار با هدست‌های واقعیت مجازی در اتاق عمل آشنا بود. درمجموع نیز این جراحی موفقیت‌آمیز بود و ویژن پرو جایگزین تجهیزات زیادی در اتاق عمل شد.

دکتر گوباتو دامنه دینامیکی دوربین‌های اپل ویژن پرو را تحسین می‌کند. به گفته وی، یکی از نگرانی‌هایی که درباره استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده در حین جراحی وجود دارد، وجود نورهای روشنی است که در اتاق‌های عمل برای روشن‌کردن دقیق نقطه موردنظر استفاده می‌شود. این نورها گاهی باعث تاریک‌شدن بیش‌ازحد اطراف نورافکن می‌شود؛ اما با دوربین‌های ویژن پرو چنین مشکلی وجود نداشته است.

پیش‌ازاین نیز اپل گفته بود که از اپلیکیشن‌های مخصوص ویژن پرو می‌توان برای جراحی زانو و لگن استفاده کرد. یک جراح مغز و اعصاب بریتانیایی نیز پس از استفاده از ویژن پرو طی جراحی ستون فقرات از آن تمجید کرد.

اپل قصد دارد در سال 2024، این هدست را به کشورهای دیگر مانند چین عرضه کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم