زومیت/ جیسون تیلور، مدیر سابق متا، به تیم ابرکامپیوتر هوش مصنوعی مایکروسافت پیوست.
 
کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، اعلام کرد جیسون تیلور نقش معاون مدیر ارشد فناوری شرکت را برعهده می‌گیرد؛ تیلور قرار است به «ساخت مجموعه‌ی بعدی سیستم‌هایی که مرزهای هوش مصنوعی را به جلو می‌برند» کمک کند.

جیسون تیلور از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲ به‌عنوان معاون زیرساخت در متا کار کرد. او در بخش هوش‌ مصنوعی، داده‌ها، زیرساخت حریم خصوصی و مدیریت بودجه‌ی سرورهای متا مشغول به کار بود. تیلور از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رئیس بنیاد پروژه‌ی محاسبات باز، سازمانی که طراحی‎‌ متن‌باز را در دیتاسنتر ترویج می‌دهد، بود.

مایکروسافت و OpenAI برای همگام‌شدن با سیستم‌های هوش‌ مصنوعی که به‌سرعت در حال پیشرفت هستند، به سخت‌افزارهای قوی‌تر نیاز دارند.

گزارش ماه‌ گذشته‌ی The Information نشان داد که مایکروسافت و OpenAI برای تقویت مدل‌های OpenAI می‌خواهند ابرکامپیوتر ۱۰۰ میلیارد دلاری به نام Stargate بسازند. هرچند اسکات در پست دیگری در لینکدین این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد.

مایکروسافت در ماه مارس (اسفند و فروردین) مصطفی سلیمان (یکی از بنیانگذاران گوگل‌دیپ‌مایند) را به‌عنوان مدیر بخش هوش‌ مصنوعی جدید که بر بینگ، کوپایلت و اج نظارت دارد، استخدام کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم