ترنجی/ شایعات حاکی از آن است که اپل می‌خواهد در سری آیفون ۱۶ دکمه‌های فیزیکی را با نمونه‌های لمسی جایگزین کند. به تازگی نیز گزارشی از طرف زنجیره تأمین اپل نشان می‌دهد که سازنده آیفون، سفارشی جدید برای ساخت دکمه‌های لمسی به یکی از تأمین کنندگان خود داده است.

آیفون ۱۶ هیچ دکمه فیزیکی نخواهد داشت!
البته این اولین باری نیست که اپل تلاش می‌کند دکمه‌های فیزیکی را از گوشی‌هایش حذف کند. سال گذشته نیز به‌طور گسترده شایعه شده بود که اپل قصد دارد این تغییر را در خانواده آیفون ۱۵ اجرایی کند. اما گویا بدیل مشکلات تولید در ماه‌های منتهی به زمان معرفی محصول، این تصمیم عملی نشد.

گزارش امروز زنجیره تأمین که از طرف Economic Daily News منتشر شده بیانگر این است که اپل سفارشی با مهندسی دقیق در زمینه نیمه هادی ثبت کرده است. این گزارش اشاره به عرضه شدن سری آیفون ۱۶ با دکمه‌های لمسی دارد و حاوی اطلاعات مربوط به ماژولی است که جایگزین دکمه‌های فیزیکی در هر دو طرف گوشی می‌شود. همچینین دو موتور تپتیک نیز جهت ایجاد بازخورد لمسی در هر طرف قرار می‌گیرد.


در گزارش اشاره شده که:

اپل حد‌اقل به دو ماژول سیستمی جهت ادغام قطعات لازم مانند دکمه‌های لمسی و موتور‌های تپتیک نیاز دارد تا بتواند دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور را که سال‌ها در گوشی‌هایش استفاده کرده، جایگزین کند. ماژول‌های مورد بحث، بطور انحصاری توسط Sun Moon Light Investment Control تولید می‌شود.
البته همواره بهتر است این گونه اخبار را با کمی شک بررسی کرد. چرا که گزارش دیگری مبنی بر استفاده اپل از دکمه‌های لمسی در سری آیفون ۱۶ وجود ندارد. حتی ممکن است اپل واقعا این دکمه‌هارا سفارش داده باشد اما قصدی برای استفاده از آنها در سری بعدی گوشی‌هایش نداشته باشد.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا حذف دکمه‌های فیزیکی را یک حرکت رو به جلو می‌دانید یا این خبر خاطره تلخ آیفون ۷ و حذف جک هدفون را برایتان زنده کرد؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم