زومیت/ HMD چهار گوشی خوش‌قیمت با مشخصات فنی مناسب و رنگ‌بندی جذاب رونمایی کرد.

HMD (عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های نوکیا) از چهار گوشی با نام‌های پالس، پالس‌ پلاس، پالس پرو و وایب رونمایی کرد. هر چهار گوشی طراحی و مشخصات به‌نسبت یکسانی دارند و با رنگ‌های جذابی عرضه می‌شوند.

HMD Vibe از صفحه‌نمایش ۶٫۵۶ اینچی با وضوح +HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام در کنار چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از کارت microSD بهره می‌برد.


اچ‌ام‌دی وایب به‌لطف گواهی IP52 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این گوشی اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند و انرژی آن از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (با پشتیبانی از شارژ ۱۰ وات) تأمین می‌شود.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص عمق به‌همراه دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی مجموعه‌‌دوربین جدیدترین گوشی اچ‌ام‌دی را تشکیل می‌دهند. تنها سیستم احراز هویت بیومتریک موجود در این گوشی، تشخیص چهره است.
اچ‌ام‌دی پالس از تراشه‌ی Unisoc T606، چهار یا ۶ گیگابایت رم و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. هر چهار گوشی اچ‌ام‌دی دو سال آپدیت اندروید و سه‌سال آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد.

در پنل پشتی مدل پالس دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارند که از عکاسی در حالت شب پشتیانی می‌کنند. دوربین جلو از حسگر هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

تفاوت اچ‌ام‌دی پالس پلاس با مدل استاندارد در هشت گیگابایت رم و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خلاصه می‌شود. این گوشی در رنگ‌هایی مانند سبز و آبی دردسترس قرار می‌گیرد.

اچ‌ام‌دی پالس پرو دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی دارد و از شارژ سریع ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. قیمت گوشی های جدید اچ‌ام‌دی بسیار منطقی است. قیمت اچ ام دی وایب در نسخه‌ی آنلاک تنها ۱۴۵ دلار و در نسخه‌ی دارای قفل اپراتور ۳۹ دلار است.

غیر از مدل وایب سایر مدل‌های گوشی اچ ام دی به آمریکا راه نمی‌یابند. قیمت اچ ام دی پالس ۱۳۹ یوررو، قیمت اچ ام دی پالس پلاس ۱۵۹ یورو و قیمت اچ ام دی پالس پرو ۱۷۹ یورو اعلام شده است.

HMD گوشی خود را با گواهی IP52 ساخته است؛ به این معنی که می‌تواند تا حدی در برابر گروغبار و پاشش آب مقاوم باشد. شاید مهم‌ترین سورپرایز این گوشی ارزان‌قیمت پشتیبانی از اندروید 14 است و درنهایت، داخل آن یک باتری 4000 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ 10 وات وجود دارد.

از نظر دوربین‌ها نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی روی پنل پشتی آن وجود دارد و یک سنسور 2 مگاپیکسلی وظیفه تشخیص عمق در عکس‌های پرتره را به‌همراه دارد. دوربین سلفی آن نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. نکته قابل ذکر اینکه تنها سیستم احراز هویت بیومتریک موجود در آن قابلیت تشخیص چهره است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم