گجت نیوز/ نسخه بتای پیام رسان واتساپ دو قابلیت مهم به این اپلیکیشن اضافه کرده که یکی از آنها انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت است که باعث ایجاد انقلابی در این پلتفرم خواهد شد.
 
واتساپ به‌تازگی نسخه جدید بتای خود را منتشر کرده و دو قابلیت مهم و کلیدی اشتراک‌گذاری فایل‌ها بدون نیاز به برقراری اینترنت و افزودن یادداشت به مخاطبین را اضافه کرده است. در ادامه مطلب هر کدام از این دو ویژگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به‌روزرسانی بزرگ واتساپ در راه است

طبق شنیده‌ها واتساپ قرار است به‌زودی چند ویژگی کاربردی و جذاب را در اختیار کاربران قرار دهد و برای شروع یکی از این ویژگی‌ها به کاربران امکان اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق شبکه محلی را می‌دهد. این قابلیت می‌تواند باعث ایجاد تحولی عظیم در این پیام رسان شود. پیش‌تر اطلاعاتی درباره انتقال فایل‌ها از طریق شبکه محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحه نصب اپلیکیشن واتساپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند. همچنین دیگر قابلیتی که واتساپ در به‌روزرسانی آینده دریافت خواهد کرد امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت به واتساپ می‌آید


تصاویر منتشرشده از نسخه بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم عامل اندروید نشان می‌دهند که واتساپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصله نزدیک قرار دارند. در این روش، نیازی به شبکه موبایل و اینترنت نخواهد بود.

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتساپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام های واتساپ بر پایه سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتساپ همچنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به‌کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخه بتای این پیام رسان یادداشت‌ها را در صفحه مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند. یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند.

قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتساپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخه وب نیز قرار خواهد گرفت. ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن فعلا در نسخه بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخه پایدار خواهند شد یا خیر؛ با این حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم