ترنجی/ هدست اپل ویژن پرو به لطف طراحی خوب و سخت‌افزار نوآورانه‌اش شروعی طوفانی در بازار هدست های واقعیت افزوده داشت. اما با این حال، بدیل قیمت بسیار بالا و عدم کاربردی بودن، تقاضا برای این هدست کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران برجسته حوزه تکنولوژی ادعا میکنند که حجم درخواست‌ها برای تجربه دموی ویژن پرو کاهش پیدا کرده که نشان دهنده افت فروش هدست است.

تب و تاب ویژن پرو فروکش کرده و فروش آن در خرده فروشی ها کمتر شده است!
اپل در تبلیغاتش ویژن پرو را یک رایانه محیطی (spatial computer) معرفی می‌کند. ولی با وجود درست بودن ادعای اپل، برچسب قیمت فضایی آن، این هدست را از سبد خرید بسیاری از افراد خارج می‌کند. مارک گرمن تحلیل‌گر مشهور دنیای فناوری معتقد است که هیجان هدست واقعیت مجازی اپل بعد از معرفی آن رو به کاهش بوده است.
گرمن در این باره می‌گوید:

تقاضا برای تجربه کار با هدست در فروشگاه های اپل بشدت کاهش پیدا کرده و بسیاری از افرادی که برای امتحان کردن آن وقت رزرو می‌کنند، در فروشگاه حاضر نمی‌شوند. همچنین آمار فروش در بعضی از خرده فروشی ها، از چندین واحد در روز به صرفا چند عدد در هفته کاهش پیدا کرده است. اپل نیز برای مقابله با افت فروش، قسمت بزرگی از صفحه اصلی وب‌سایتش را به تبلیغ ویژن پرو اختصاص داده است.
برای برطرف کردن این مشکل، اپل باید یک نسخه اقتصادی از هدستش را به کاربران عرضه کند. زیرا ورود به بازار هدست‌‌های واقعیت مجازی کار آسانی نیست.

مارک گرمن همچین درباره تجربه کار ویژن پرو گفته که به ندرت از آن برای کار یا حتی مشاهده محتوا استفاده می‌کند. او معتقد است که تجربه ناخوشایند متصل کردن باتری، روشن کردن دستگاه، و استفاده کردن از رابط کاربری، تجربه کار با این دستگاه را نسبت به یک لپ‌تاپ و یا تبلت سخت‌تر می‌کند.

خلاء نرم‌افزاری، پاشنه آشیل محصول جدید اپل!
علاوه بر این، سیستم عامل هدست، vision os هنوز به بلوغ نرسیده و از نظر نرم‌افزارهای شخص ثالث، غنی نیست. این موضوع باعث شده که تحلیل‌گر مورد اشاره حتی برای مشاهده محتوا نیز از لپ‌تاپش استفاده کند. برای غلبه بر این مشکلات، اپل باید نرم‌افزارهایش را برای محصول جدیدش بهینه کند. البته با گذر زمان توسعه دهندگان هم با رفع باگ ها و ارائه یک تجربه کابری روان‌تر می‌توانند اوضاع را بهتر کنند.

در حال حاضر کوپرتینویی ها در حال کار بر روی نسل دوم ویژن پرو هستند که می‌تواند بهبودی کلی در مشخصات دستگاه ایجاد کند و قیمت آن را نیز کاهش دهد. این تغییرات ممکن است به جا افتادن این هدست واقعیت مجازی بین کاربران کمک کند. در حال حاضر اپل برای تولید ۴۰۰.۰۰۰ واحد ویژن پرو در سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

همچنین این دستگاه بزودی در کشورهای بیشتری برای فروش عرضه می‌شود که می‌تواند آمار فروش آن را بهبود دهد.

نظر شما چیست؟ آیا ویژن پرو میتواند هدست های واقعیت مجازی را بین کاربران محبوب کند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم