تکفارس/ به تازگی کمپانی OepnAI برخی نشست‌ها را برای معرفی نرم‌افزار هوش مصنوعی انقلابی Sora خود به صنعت فیلم‌سازی هالیوود برگزار کرده است.

برخی از مهمترین دیدار‌های تاریخ هالیوود این هفته در حال رخ دادن هستند، جایی که کمپانی OpenAI قصد دارد به استودیو‌های فیلم‌سازی هالیوود، آژانس‌‌های استعداد‌یابی و مدیران رسانه‌ای پتانسیل نرم‌افزار Sora خود را نشان دهد.

بلومبرگ گزارش داده است که OpenAI قصد دارد فیلم‌سازان بیشتری را با Sora که برنامه تبدیل متن به ویدیو است، آشنا سازد تا راه ورود آن به صنعت فیلم باز را هموار سازد.

تهیه‌کننده معروف آقای تایلر پری هم اکنون نیز در عمل طریقه کارکرد این برنامه را دیده است و بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که برنامه توسعه استودیو فیلم‌سازی خود در شهر آتلانتا با بودجه ۸۰۰ میلیون دلار را به حالت تعلیق در آورده است.

به تازگی در یک مصاحبه او افزوده است که گفتن قابلیت‌های این نرم‌افزار یک طرف و دیدن آن در عمل یک طرف و بسیار شگفت‌انگیز بوده است. در حالی که او پتانسیل‌های بسیار این نرم‌افزار و فرصت‌های پیش رو را دیده است، اما از طرفی نگران افرادی است که در این کسب و کار فعالیت دارند. او افزود باید مقرراتی برای محافظت از ما وجود داشته باشد. اگر چنین قوانینی وجود نداشته باشد متصور نخواهم بود که چگونه ممکن است نجات پیدا کنیم.

Sora احتمالا اواخر سال میلادی جاری برای عموم عرضه خواهد شد. بلومبرگ می‌گوید، به گزارش افراد آشنا با این موضوع مذاکرات OpenAI آخرین دور از سلسله گفتگو‌های مرتبط با این نرم‌افزار بوده است.

جزئیات خاص این نرم‌افزار هنوز نامشخص هستند. سخنگوی شرکت پاسخی گنگ و غیرواضح از برنامه‌های این شرکت برای سورا به سوالات بلومبرگ داده است. او این‌گونه پاسخ داده است: کمپانی OepnAI یک استراتژی حساب‌ شده برای همکاری با این صنعت، از طریق فرآیند استقرار مکرر ارائه پیشرفت‌های حاصله هوش مصنوعی در مراحل مختلف به منظور اطمینان دادن به پیاده‌سازی ایمن آن و ارائه افق متصور برای آن به مردم است. همچنین ما مشتاقانه منتظر گفتگو با هنرمندان و خلاقان این صنعت هستیم.

توانایی هوش مصنوعی در تحت تاثیر قرار دادن این صنعت جای تعجب ندارد. چنان چه که در طول اعتصاب نویسندگان هالیوود در سال میلادی پیش مشاهده کردیم، تاثیرات آن در مذاکرات کاملا واضح بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم