شهر سخت افزار/ با اقدام جدید اپل، آپدیت کردن گوشی آیفون تازه خریداری شده می‌تواند به یک خاطره تبدیل شود. سیستم جدیدی که در ماه آوریل قرار است ابتدا در فروشگاه‌های اپل عرضه شود، این امکان را می‌دهد که نرم افزار دستگاه را هنگامی که هنوز در بسته‌بندی است بروزرسانی کرد.

هنگام خرید محصولات جدید با قابلیت‌های محاسباتی، یکی از اولین چیزهایی که پس از باز کردن جعبه و روشن کردن آن مورد نیاز است، بررسی بروزرسانی نرم‌افزاری است. اکنون به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده شدن برای معرفی سخت‌افزار جدید در فروشگاه‌های خرده فروشی خود است تا به کاربران کمک کند مجبور نباشند پس از خرید محصول، فرآیند آپدیت کردن را طی کنند.

این سیستم که ابتدا در ماه اکتبر سال میلادی گذشته فاش شد، به گفته مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ در خبرنامه «Power On»، Presto نامیده می‌شود. این دستگاه که ظاهراً به شکل یک مکعب فلزی کوچک است، قرار است بتواند برق آیفون را تأمین کند و بروزرسانی نرم‌افزاری iOS را روی گوشی فعال کند؛ بدون اینکه اصلاً هیچ یک از بسته‌بندی‌های اطراف آیفون نیاز به برداشتن داشته باشد.



این سیستم برای مدتی در خارج از خرده فروشی‌ها آزمایش شده است و آنطور که Appleinsider می‌گوید، ازMagSafe  برای برق و سایر فناوری‌های بی سیم برای مدیریت فرآیند بروزرسانی خود استفاده می‌کند. همچنین پس از دانلود و نصب آپدیت در آیفون، به طور خودکار گوشی خاموش می‌شود.

پس از یک دوره آزمایشی، گورمن اکنون می‌گوید اپل در حال آماده شدن برای عرضه این فناوری به همه فروشگاه‌های اپل استور در ایالات متحده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم