دیجی رو/ گوشی نوبیا زد 60 اولترا (Nubia Z60 Ultra) یکی از اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بود و در اواخر سال گذشته میلادی در چین عرضه شد. حالا این شرکت قصد دارد نسخه ویژه‌ای از این گوشی هوشمند را معرفی کند که روی عکاسی تمرکز دارد و قرار است از تاریخ 28 مارس (9 فروردین 1403) به فروش برسد. با ما همراه باشید.

هنوز جزئیات زیادی درباره این نسخه ویژه که روی عکاسی تمرکز دارد، منتشر نشده اما نوبیا در تبلیغات خود این پرسش را مطرح کرده است که: «آیا تا به حال گوشی هوشمندی با چنین هوش مصنوعی‌ای دیده‌اید؟». بنابراین احتمالاً قابلیت‌های ویژه مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش دوربین آن وجود خواهد داشت. با این حال، به طور کلی نسخه‌های ویژه معمولاً فقط از نظر ظاهری تغییر می‌کنند و انتظار نمی‌رود در قسمت سخت افزار داخلی شاهد تغییرات عمده‌ای باشیم.

پیش نمایشی از «نسخه عکاسی» نوبیا Z60 اولترا موسوم با نام Photographer’s Edition توسط ZTE منتشر شده است
گزارش شده که نسخه عکاسی نوبیا Z60 اولترا از نظر سخت افزار داخلی تفاوتی با نسخه معمولی آن نخواهد داشت. با این حال، با توجه به اشاره مستقیمی که به کاربرد هوش مصنوعی در دوربین شده، احتمالاً ویژگی‌های اضافی مانند حالت‌های دوربین جدید در اپلیکیشن دوربین وجود این مدل وجود خواهد داشت.


نسخه فعلی نوبیا Z60 اولترا از یک سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور سونی IMX800 (فاصله کانونی 18 میلی متر)، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با سنسور امنی‌ویژن OV50E (فاصله کانونی 35 میلی متر)، و یک لنز تله فوتو پریسکوپی 64 مگاپیکسلی با سنسور امنی‌ویژن OV64B (فاصله کانونی 85 میلی متر) و زوم اپتیکال 3 برابری، می‌باشد. نمونه عکس‌های منتشر شده توسط ZTE کیفیت بسیار خوبی دارند و به طور قابل توجهی امیدوار کننده به نظر می‌رسند.



علاوه بر پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3، نوبیا Z60 اولترا از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با آند سیلیکونی بهره می‌برد و از شارژ سیمی 80 وات پشتیبانی می‌کند. برای فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم نیز نسخه معمولی از رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده می‌کند و پیکربندی‌های آن از 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی شروع شده و تا 24 گیگابایت رم به همراه 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی می‌رسد. در قسمت جلوی بدنه، شاهد یک پنل اولد از نوع +BOE Q9 با رزولوشن 1.5K (2480 در 1116 پیکسل) هستیم که در محیط‌های باز و زیر نور آفتاب تا 1500 نیت روشنایی دارد.

با این مشخصات، می‌توان گفت نسخه عکاسی نوبیا Z60 اولترا به طور مستقیم با گوشی‌هایی مانند شیائومی 12S اولترا و هواوی P60 پرو که به عنوان غول‌های عکاسی موبایلی شناخته می‌شوند، رقابت خواهد کرد. احتمال می‌رود که نسخه عکاسی Z60 اولترا از نظر طراحی و بدنه نیز با نسخه معمولی تفاوت‌هایی داشته باشد. استفاده از مواد باکیفیت‌تر مانند چرم یا فلز، و همچنین استفاده از رنگ‌بندی‌های خاص و منحصر به فرد می‌تواند این نسخه را از نسخه معمولی آن متمایز کند.

نوبیا هنوز قیمتی را برای نسخه جدید Z60 اولترا که روی عکاسی تمرکز دارد اعلام نکرده است اما به محض انتشار اطلاعات بیشتر، ما نیز آن‌ را در دیجی رو با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس همچنان با ما همراه باشید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم