دیجیاتو/ با این خرید، Canva به ابزارهای دسترسی پیدا می‌کند که از نظر عملکرد شبیه به فتوشاپ، ایلوستریتور و InDesign هستند.

پلتفرم طراحی تحت وب Canva مجموعه نرم‌افزارهای Affinity را خریداری کرده است تا بتواند با ادوبی (Adobe) رقابت جدی در صنعت طراحی دیجیتال داشته باشد. با وجود این قرارداد، Canva به برنامه‌های طراحی Affinity (با عناوین Affinity Designer ،Affinity Photo و Affinity Publisher) دسترسی پیدا می‌کند که هرکدام از آن‌ها از نظر عملکرد مشابه برنامه‌های فتوشاپ، ایلوستریتور و InDesign متعلق به ادوبی هستند.

هرچند Canva در بیانیه خود هیچ اشاره‌ای به مبلغ معامله نکرده است، اما بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید که ارزش آن «چند صد میلیون پوند» است. این شرکت مستقر در استرالیا تلاش دارد تا کاربران حرفه‌ای بیشتری را جذب کند. در ژانویه سال جاری اعلام شده بود که پلتفرم طراحی Canva، ماهانه حدود 170 میلیون کاربر جهانی جذب کرده است.

رقابت جدی‌تر با ادوبی


Affinity Designer 2

اما برخلاف ادوبی، Canva برنامه طراحی منحصربه‌فردی ندارد که افراد حرفه‌ای مانند تصویرسازان، عکاسان و ادیتورهای ویدیو را به خود جذب کند؛ بنابراین خرید Affinity می‌تواند در این زمینه به Canva کمک کند.

طبق بیانیه این شرکت، درحال‌حاضر بیش از سه میلیون کاربر در سراسر جهان از برنامه‌های Affinity استفاده می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث افزایش تعداد کاربران این پلتفرم شده، تصمیم آن برای ارائه برنامه‌های Affinity با یک بار خرید است و به بیان ساده‌تر، استفاده از این برنامه‌ها نیازی به پرداخت اشتراک ماهانه ندارد؛ درحالی‌که ادوبی ابزارهای طراحی خود را براساس یک سیستم مبتنی بر اشتراک ارائه می‌کند.

«کامرون آدامز»، یکی از بنیان‌گذاران Canva، در مصاحبه‌ای با Sydney Morning Herald اعلام کرد که برنامه‌های Affinity همچنان از پلتفرم Canva جدا خواهند بود، اما انتظار می‌رود که در طول زمان ادغام‌های کوچکی نیز انجام شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم