ایرنا/ خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک هیات روسی به ریاست سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه برای گفت‌وگو درباره همکاری ۲ کشور به منظور مقابله با جاسوسی، به پیونگ یانگ سفر کرد.

هیات اداره اطلاعات خارجی روسیه از روز دوشنبه تا چهارشنبه در پیونگ یانگ بود و با مقام‌های کره شمالی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با «ری چانگ دائه» وزیر امنیت داخلی کره شمالی ملاقات کرده و طرفین درباره تحولات منطقه و بین‌المللی از جمله شبه‌جزیره کره و روسیه گفت‌وگو کردند.

مقام‌های روس و کره شمالی در این دیدارها درباره تقویت همکاری‌ها برای مقابله با «جاسوسی‌های فزاینده و اقدامات توطئه‌آمیز نیروهای متخاصم» رایزنی کردند.

روسیه به دلیل حمایت سئول از تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین، کره جنوبی را کشوری «غیر دوست» می‌داند و در عین حال، روابط نزدیک‌تری با کره شمالی ایجاد کرده است.

کره‌جنوبی اوایل ماه جاری مدعی شده بود که کره‌شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

واشنگتن و کی‌یف نیز ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar