ایرنا/ ارتش و نیروی دریایی کره جنوبی امروز چهارشنبه رزمایش‌ توپخانه‌ای با سلاح واقعی را در نزدیکی مرز خود با کره شمالی برگزار کردند تا بازدارندگی خود را نسبت به آنچه که «تحریکات پیونگ یانگ» می‌خوانند، تقویت کنند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ،‌ حدود ۴۳۰ سرباز ارتش و تفنگدار نیروی دریایی کره جنوبی در این رزمایش که در میدان تیر شهر چروون در ۸۵ کیلومتری شمال شرق سئول برگزار شد، شرکت کردند.

در این رزمایش توپخانه‌ای ۳۰ واحد توپخانه خودکششی «K۹» و «K۵۵A۱» و همچنین رادارهای ضدباتری و پهپادهای تجسسی مستقر بودند.

کره جنوبی اعلام کرد: هدف این رزمایش تقویت عملکرد ترکیبی ارتش و تفنگداران دریایی برای بازدارندگی بیشتر نسبت به تهدیدات کره شمالی است.

کره شمالی که یکی از بزرگترین نیروهای توپخانه‌ای جهان را در اختیار دارد، توپخانه‌های دوربرد بسیاری در نزدیکی سئول، پایتخت و محل زندگی نزدیک به نیمی از جمعیت ۵۰ میلیونی کره جنوبی، دارد.

نیروی دریایی کره جنوبی جمعه گذشته نیز اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا و ژاپن برای بهبود عملکرد مشترک برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، رزمایشی دریایی با حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی برگزار کرده است.

کره جنوبی و ژاپن هر دو از متحدان نظامی مهم ایالات متحده در آسیای جنوب شرقی و در مجموع میزبان حدود ۸۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی هستند. کره شمالی بارها حضور نیروهای خارجی در منطقه را عامل نگرانی‌هایی خوانده که این کشور را به آزمایش‌های متعدد موشکی وامی‌دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar