ایرنا/ ارتش آزادیبخش خلق چین با افزایش تحرکات گروه‌های شورشی در مناطق مرزی میانمار اعلام کرد که یک رزمایش زمینی و هوایی را با استفاده از مهمات واقعی در مرز با این کشور برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌جی‌تی‌ان، فرماندهی تئاتر جنوبی ارتش چین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای خبر داد که نیروهای زمینی و هوایی خود را برای برگزاری تمرین‌های دفاع هوایی با استفاده از مهمات واقعی، سازماندهی خواهد کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به اینکه رزمایش در مناطق مرزی چین با میانمار انجام می‌شود، آمده است که تمرین‌ها برای محک شناسایی و هشدار اولیه نیروها، محاصره و کنترل سه بعدی و قابلیت‌های دفاع هوایی برگزار می‌شود.

در بیانیه این بخش از ارتش چین تاکید شده است که نیروهای فرماندهی تئاتر جنوبی همواره برای مقابله با موقعیت‌های اضطراری مختلف آماده است و قاطعانه از حاکمیت ملی، ثبات مرزی و جان و مال مردم محافظت می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی گروه‌های شورشی در میانمار با شکست ارتش این کشور توانستند کنترل برخی از مناطق مهم را در دست بگیرند.

تنها در ماه ژانویه (دی- بهمن)، شورشی‌ها کنترل یک مرکز فرماندهی مهم در «لاوکای» (منطقه مرزی با چین) را به دست گرفتند و کل مرکز فرماندهی یک گردان نظامی را به تصرف خود در آوردند.

«اتحاد سه برادری» به عنوان یک سازمان مسلح «عملیات ۱۰۲۷» را در اکتبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) علیه حکومت نظامی میانمار (تاتماداو) آغاز کرد.

این اتحاد به پیروزی‌های قابل توجهی در مقابل نیروهای تاتماداو دست پیدا کرده و بیش از ۳۰۰ پایگاه آن و ۲۰ حوزه در ۲ ایالت و ۳ منطقه را تحت کنترل خود در آورده است.

نشریه نشنال اینترست در یک گزارش در ماه جاری در مورد پیروزی‌های گروه‌های شورشی نوشت: درحالیکه در سال ۲۰۲۳، چین تلاش‌های خود برای تعامل با دولت نظامی میانمار را دو برابر کرد، اکنون نگران پروژه‌های زیرساختی مهم در این کشور جنوب شرق آسیا به عنوان بخشی از «راهگذر اقتصادی میانمار- چین» (CMEC) است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar