فارس/ خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی گزارش داد که آنگ سان سوچی رهبر مخالفان حکومت میانمار از زندان به حبس خانگی منتقل شده است.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی گزارش داد که حکومت نظامی میانمار آنگ سان سوچی رهبر مخالفان این کشور را از زندان به حبس خانگی منتقل کرده است.

آنگ سان سوچی 78 ساله که برنده جایزه صلح نوبل نیز است در حال گذراندن حکم 27 سال زندان به اتهامات مختلف از جمله فساد مالی و نقض قوانین محدودیتهای کرونایی است که پس از ساقط شدن حکومت این کشور به دست نظامیان به آن محکوم شد.

دولت دموکراتیک میانمار در فوریه 2021 طی یک اقدام شبه کودتایی از سوی ارتش این کشور برکنار و رئیس جمهور این کشور و رهبران حزب حاکم از جمله سوچی بازداشت شدند.گزارش شده است که آنگ سان سوچی دچار مشکلات جسمانی است.

میانمار طی ماههای اخیر درگیر نبرد مسلحانه با شورشیان جدایی طلب در مناطق مرزی است و گفته می‌شود که حکومت این کشور مذاکراتی با مسلمانان میانمار که از این کشور رانده شده هستند برای حضور در جنگ با شورشیان تقاضای کمک کرده است.

جایزه نوبل سوچی به خاطر سکوت و کمک به دولت سابق میانمار برای سرکوب مسلمانان روهینگیا و راندن این افراد از خانه و کاشانه خود مورد انتقاد محافل حقوق بشری و جامعه جهانی قرار داشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی که نخواسته نامش فاش شود گزارش داد، سوچی و وین ماینت، رئیس جمهور سابق، از زندان به حبس خانگی منتقل شده اند.

حکومت نظامی میانمار موسوم به «جونتا» همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که 3300 زندانی به عنوان بخشی از عفو عادی به مناسبت جشن سال نو در کشور آزاد خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که انتقال سوچی به حبس خانگی موقتی است یا تخفیفی در حکم وی محسوب می‌شود. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar