ایرنا/ نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، گفت: برخی کشورها در مورد درگیری ها به ویژه جنگ غزه استانداردهای دوگانه اتخاذ کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از دیدار با نخست وزیر رومانی در کنفرانس خبری با بیان این مطلب افزود: ما مواضع مختلف بین المللی در قبال جنگ غزه که با استانداردهای دوگانه همراه است را با دقت زیر نظر داریم و خواستار یکسان سازی استانداردها در این زمینه هستیم.

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه «ما سیاست مجازات گروهی و افزایش درگیری در کرانه باختری که همچنان توسط [ رژیم] اسرائیل در غزه دنبال می شود را محکوم می کنیم»، افزود: ما کشتار غیرنظامیان را محکوم می کنیم و این درست نیست که مجازات گروهی توسط [ رژیم] اسرائیل در غزه ادامه یابد.

وی اظهارداشت: ما سیاست محاصره و گرسنگی علیه مردم غزه که از سوی مقامات تل آویو اعمال می شود را محکوم می کنیم.

آل ثانی در ادامه با بیان اینکه «باید فوراً در غزه آتش بس برقرار شود و همه باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرند» گفت: دوحه از ابتدای جنگ [رژیم] اسرائیل علیه مردم غزه نسبت به گسترش درگیری ها هشدار داده و از جامعه بین المللی خواسته است که در این زمینه مسئولیت پذیر باشد.

وی در خصوص گفت وگوی خود با نخست وزیر رومانی درباره تحولات خاورمیانه نیز یادآورشد: منطقه خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده ای را پشت سر می گذارد و ما از همه طرف ها می خواهیم که تنش را کاهش دهند.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پایان همچنین خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتخت قدس شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar